در نخستين همايش "درج فارسي" بيان شد:

عرصه فرهنگ برخلاف سياست پل مشترك بين انسان ها است

عرصه فرهنگ برخلاف سياست به شرط برگشت به حقيقت نفس خود و آمادگي براي شنيدن حرف هاي ديگران پل مشترك بين انسان ها است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاري مراسم نخستين همايش "درج فارسي" كه امروز در مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما با حضور محسن طلايي معاون اقتصادي وزارت امور خارجه، اسماعيل آذر شاعر، حسين عليزاده رئيس مركز توسعه فن ‌آوري اطلاعات و ديجيتال، محمود نيايي مشاور وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات، علي حكيم جوادي رئيس سازمان فن آوري اطلاعات كشور، محمد نهاونديان رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معاون و كشاورزي ايران سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، شاه مردان گل مردان، متسشار تام الاختيار سفارت جمهوري اسلامي افغانستان در حال برگزاريست، محمد طلايي معاون اقتصادي وزارت امور خارجه عرصه فرهنگ را پل مشترك بين انسان ها داشت و گفت: اگر به حقيقت نقش خود برگرديم آمادگي شنيدن حرف هاي يكديگر را خواهيم داشت.

وي به خوانش كتاب "گفتگو با كافكا" اشاره كرد و افزود: يانوش نويسنده كتاب گفتگو با كافكا بر مبناي صحبت كافكا مرد بزرگ ادبيات فرانسه بود.

معاون اقتصادي وزارت امور خارجه در ادامه اظهار داشت: پس از مرگ كافكا مسائل نقد شده از وي در ملاقات مكرر توسط يانوش جمع آوري شده و در كتاب گفتگو با كافكا آورده شده است.

وي به آمدن مطالبي با مضامين آنچه علم و هنر و دعا سه شعله هستند كه از يك آتش سرچشمه مي گيرند در همه احوال آن ها را گدايي مي‌كنيم و علم دست گدايي هنر و دعا اشاره كرده و گفت: درج به باور من گدايي بزرگ اين دهه است.

لازم به ذكر است كه نخستين همايش درج فارسي به دليل تعويض برنامه هاي آمده در كنداكتور  با فاصله يك و نيم ساعته از زمان اعلام شده براي آغاز برنامه در ساعت 9:30 آغاز به كار كرد./ي2

برچسب ها: فرهنگ ، سیاست ، پل مشترک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.