امارها می گویند؛

افزایش اسلام در غرب لائیک

سرشماری های جدید نشان می دهند که اسلام بیشترین رشد را در دومین بخش پرجمعیت ایالت کالیفرنیا از میان سایر ادیان و فرقه ها داشته است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  این افزایش باعث به وجود آمدن چالش های جدیدی برای اقیلت های مسلمان در ایالات متحده آمریکا شده است.

عبدالجلیل مزکوری، روحانی مرکز اسلامی سان دیگو در گفت و گو با روزنامه  "U – T San Diego" گفت: « همانطور که همه می دانیم، نابرده رنج، گنج میسر نمی شود. فرهنگ ما روز به روز متنوع تر می شود و برخی از آنها چالش  سازگاری بامکان و زبان جدید روبه رو هستند.»
 
سرشماری جدید از گروه های مذهبی در ایالات متحده امریکا نشان داده اند که تعداد مسلمانان سان دیگو با 179 درصد رشد از 7878 نفر در سال 2000 به 21هزار و 994 نفر در سال 2010 رسیده و اسلام را به هفتمین دین بزرگ سان دیگو تبدیل کرده است.
 
 
 
به گزارش آن ایسلام، این سرشماری توسط انجم نآمار گیران هیئت مذهبی امریکایی انجام شده است و در آن همه عبادتگاه های دومین بخش بزرگ پر جمعیت ایالت کالیفرنیا در نظر گرفته شده اند. این مطالعه همچنین نشان داد که تعداد جامعه مسیحیان مورمون در سان دیگو با 55 درصد رشد به 25 هزار و 227 نفر رسیده و آن را به سومین کلیسای بزرگ این بخش تبدیل کرده است. طبق نتایج این سرشماری در کل کشور امریکا، از سال 2000 تا 2010، تعداد مسلمانان با افزایش 9/1میلیون نفر طرفدار به شش تا هفت میلیون نفر افزون شده است.

در کل کشور، اسلام با 67 درصد رشد در مقابل 46درصد رشد مورمون ها قرار دارد که تفاوت قابل ملاحظه ای است. رشد جمعیت مسلمانان به دلایلی چون مهاجرت مسلمانان به این منطقه بالاخس پناهندگان سومالی، عراقی، افغانی و بوسنیایی و نیز افزایش تولد مسلمانان و تغییر مذهب به اسلام مربوط می شود. سان دیگو محل سکونت دومین جمعیت بزرگ پناهنده یعنی مهاجران شرق آفریقایی است.
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
برچسب ها: مسلمانان ، امریکا ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار