نان دلالان وام مسکن، در روغن

قيمت هر وام 18 ميليون توماني مسكن درحال حاضر 3 ميليون تومان و قيمت هر وام 20 ميليون توماني 3ميليون و 700 هزار تومان است كه اين رقم‌ها براساس تامين ضامن از سوي دلالان افزايش مي‌يابد.

به گزارش  خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عليرغم كاهش تعداد معاملات و ركود شديد در بازار مسكن، در فصل نقل و انتقالات، دلالان وام مسكن قيمت خريد و فروش وام را افزايش داده‌اند.

به گفته  دلالان هر چند معامله درحال حاضر به خصوص در بخش خريد و فروش مسكن كم است اما به علت نقل انتقالات براي خريد مسکن قيمت وام مسکن افزايش چند برايري يافته است.

بر اساس اين گزارش بسياري از بنگاه داران معتقدند هم اکنون قيمت وام 20 ميليون توماني 3 ميليون و700 هزار تومان است در حالي که در بازار دلالان آن را 4ميليون تومان به  فروش مي رسانند.

*وام 20 ميليوني مسکن در بازار خريد و فروش، تا 4 ميليون تومان هم به فروش مي رسد

البته خريدار وام مسکن بايد هزينه هايي از جمله ، محضر ، بنگاه دار و .... را در نظر بگيرد که اين هزينه ها خود يک ميليون تومان بر خريد وام مسکن اضافه مي کند. 

قيمت هر وام 18 ميليون توماني مسكن درحال حاضر 3 ميليون تومان و قيمت هر وام 20 ميليون توماني3 ميليون و 700 هزار تومان است كه اين رقم‌ها براساس تامين ضامن از سوي دلالان افزايش مي‌يابد.

به اعتقاد كارشناسان در كلان‌شهرهايي نظير تهران كه قيمت واحدهاي مسكوني در هر شرايطي كمتر از صد ميليون تومان نيست اين وام‌ها تنها 10 درصد از قيمت يك خانه را پوشش مي‌دهند و به دليل كم بودن ميزان آن نمي‌تواند در خريد خانه‌اي در كلان‌شهرها تاثيرگذار باشد.

براساس اين گزارش، عليرغم اينكه شاهد كاهش شديد حجم معاملات در فصل نقل و انتقالات هستيم و عليرغم اين كه متقاضيان هم براي خريد مسكن و هم براي پرداخت وديعه و اجاره‌بها در شرايط مالي مناسبي به سر نمي‌برند ولي افزايش نرخ اجاره‌بها و قيمت مسكن و همچنين وام آن اين تصوير ذهني ايجاد مي‌كند كه مالكان افزايش قيمت‌ها را در اين فصل را يك رويه مي‌دانند كه هر ساله بايد رخ دهد.

 براساس اين گزارش با وجود تاکيد رئيس اتحاديه كشوري مشاوران املاك به بنگاه هاي معاملات مسكن در خصوص برخورد با متخلفان خريد و فروش وام مسكن ، همچنان اين بازار غير قانوني داغ است.

اين روزها بازار غير قانوني خريد و فروش وام مسكن داغ شده و بازار دلالان رونق گرفته است.

هم اکنون كه در فصل نقل و انتقال مسكن به سر مي بريم، بازار خريد و فروش مسكن نيز جاني دوباره گرفته و دلالان وام مسكن از اين فرصت طلايي استفاده و وام را به چندين برابر قيمت مي فروشند.

براساس اين گزارش، تسهيلات ۲۰ ميليوني وام با قيمت حدود 4 ميليون  به فروش گذاشته شده است و همچنين وام ۱۸ ميليون تومان، 3 ميليون و500 هزار تومان به فروش مي رسد./عب

برچسب ها: مسکن ، وام ، دلالان ، ضامن ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار