آیت ا... محسنی‌گرکانی:

رؤسای دیوان‌عالی کشورهای متمدن جنایات بحرین و عربستان رامحکوم کنند

رئيس ديوان عالي کشور از رؤساي ديوان عالي کشورهاي اروپايي خواست جنايات بحرين و عربستان را محکوم کنند.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله محسني گرکاني در جلسه امروز سه‌شنبه هيات عمومي ديوان عالي کشور طي سخناني اظهار داشت: آياتي از قرآن مجيد دلالت بر اين معنا مي‌کند که حکومت اين جهان و عاقبت اين جهان به دست صالحان خواهد افتاد، اما اکنون که ما در عصر غيبت به سر مي‌بريم و به حسب ظاهر از وجود حضرت وليعصر «ارواحنا فداه» محروم هستيم، بايد در امنيت منطقه خودمان جديت کرده و امنيت را برقرار کنيم.

وي تاکيد کرد: استقرار حوزه امن در جهان و آرامش قلب در جامعه بشري و انساني، يکي از بزرگ‌ترين نعمت‌هاي الهي در زندگي به شمار مي‌رود. البته از ديد مردم نيز مساله امنيت بسيار مهم است و انتظار دارند حکومت، امنيت را برقرار کند که الحمدلله در کشور ما اين امنيت با تلاش دستگاه قضايي برقرار است.

رئيس ديوان عالي کشور با اشاره به حديث نبوي «نعمتان مجهولتان الصحة و الامان» گفت: دو نعمت است که نزد مردم ناشناخته است و آنها سلامتي و امنيت است. اين دو نعمت حقيقتا مجهول است و تا وقتي انسان آنها را از دست نداده است، قدر آنها را نمي‌داند.

آيت ا...محسني گرکاني با قرائت حديث «يا اباذر، اغتنم خمسا قبل خمس، شبابک قبل هرمک و صحتک قبل سقمک و غناک قبل شغلک و امنيتک قبل خوفک» اظهار کرد: در مقابل امنيت، خوف است، اگر خوف و ترس پيدا شود، واقعا زندگي انسان متزلزل مي‌شود.

وي ادامه داد: ما کشورهاي اسلامي را سراغ داريم که در اثر توطئه دشمنان، مردم آن کشور احساس آرامش و امنيت ندارند. در کشور آن‌ها انفجارهاي متعدد اتفاق مي‌افتد و مردم آن‌ها جان و مالشان در خطر است. بحمدلله در کشور ما به دليل اتحاد خوبي که بين مردم وجود دارد، امنيت کامل برقرار است اما در کشورهايي که قوميت‌هاي متعدد حاکم است دشمن مي‌تواند در ميان آنها نفوذ پيدا کند و موجب ناامني شود.

آيت الله محسني گركاني تصريح کرد: هر کشوري که در آن ديکتاتوري حاکم باشد و حکومتش ديکتاتوري باشد، در آن ناامني وجود دارد. ديکتاتور کسي است که قانون را قبول ندارد و تنها به راي خود عمل مي‌کند.

رئيس ديوان عالي کشور گفت: هنگامي که حضرت موسي (ع) دين حق و امنيت اجتماعي را براي بني‌اسراييل آورد، فرعون، ديکتاتور زمان حضرت موسي (ع) به آن حضرت توهين و اهانت کرد و گفت بگذاريد موسي را بکشم تا نزد خدايش برود و از من شکايت کند. فرعون مردهاي بني‌اسراييل را مي‌کشت و زن‌هايشان را به خدمت خودش درمي‌آورد.

وي اظهار داشت: اکنون نيز همين جنايت‌ها در کشورهاي متمدن وجود دارد. ديکتاتور در هر زماني باشد همان جنايت‌ها را مرتکب مي‌شود، اما شکل آن جنايات تغيير مي‌کند. اکنون به وسيله‌ آمريکا و انگليس در بعضي از کشورهاي اسلامي جنايات متعددي اتفاق مي‌افتد و خون کودکان و جوانان به ناحق ريخته مي‌شود و اين‌ها در ريختن خون بي‌گناهان همانند فرعون زمان حضرت موسي (ع) هستند.

آيت ا...گرکاني تصريح کرد: در بحرين و عربستان خون‌هاي بي‌گناه زيادي به زمين ريخته شده و در کشور عربستان با زنداني کردن 30 هزار مسلمان بي‌گناه که بدون محاکمه زنداني شده‌اند جنايات هولناکي مرتکب مي‌شوند.

رئيس ديوان عالي کشور تصريح کرد: اميدوارم دستگاه قضايي کشورهاي اروپايي که مدعي حقوق بشر هستند و سازمان‌هاي بين‌المللي، اين جنايات را محکوم کنند.

 وي افزود: ما جامعه قضات جمهوري اسلامي ايران، از روساي ديوان عالي کشورهاي متمدن دنيا مي‌خواهيم که جناياتي که در بحرين و عربستان اتفاق مي‌افتد را محکوم کنند، هرچند آن‌ها توانايي انجام اقدام عملي را ندارند، اما مي‌توانند اين جنايات را حداقل محکوم کنند و در مقابل اين ظلم‌ها و ستم‌ها از خود عکس‌العمل نشان دهند.

آيت ا...محسني گرکاني در پايان با اشاره به آيه شريفه «وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا»، گفت: اميد داريم خداوند مصلح حقيقي و منجي جهان بشريت را هرچه زودتر برساند و اين آيه نشان مي‌دهد که ناامني در آخرالزمان سراسر گيتي را فرا مي‌گيرد و تنها جماعتي که از اين ناامني در امان هستند، جامعه‌اي است که متدين به دين اسلام هستند و عمل صالح انجام مي‌دهند و با ظهور آن حضرت تمام جهان، برخوردار از امنيت پايدار خواهد شد./پ3
برچسب ها: محسنی ، گرکانی ، دیوان ، عالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار