حجت اسلام روانبخش:

مواضع آل سعود موجب در برابر بيداري‌هاي منطقه موجب حساسيت مردم عربستان شده است

عضو هيات علمي موسسه امام خميني(ره) گفت: حضور و دخالت عربستان سعودي در کشتار مسلمانان بحرين،يمن، مصر و سوريه تاثير خاصي بر گسترش اعتراضات داخلي عربستان گذاشته و موجب حساسيت مردم عربستان نسبت به مواضع منطقه اي ال سعود شده است.

حجت الاسلام والمسلمين قاسم روانبخش در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اوج گرفتن اعتراضات شيعيان در عربستان در اعتراض به دستگيري "شيخ نمر" روحاني شيعه و شهادت چندتن از آنان اظهار داشت: رژيم عربستان سعودي پس از بيداري اسلامي منطقه و تحولات ليبي، تونس، مصر و فراگيرشدن اين تحولات از داخل بحرين به شرق عربستان به شدت به هراس افتاده زيرا مردم عربستان به خصوص شيعيان که در شرق اين کشور و شهرهايي مانند "قطيف" زندگي ميکنند نمي‌توانند نسبت به ظلم هاي آل سعود عليه ملت خود و جهان اسلام بي تفاوت باشند.
اين استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينکه بيداري اسلامي علاوه بر مناطق شيعه نشين شرق عربستان، رياض پايتخت اين کشور را نيز در بر گرفته افزود: جوانان اهل سنت در رياض نيز دست به راهپيمايي و اعتراض زده اند و هنگامي که اين تظاهرات فراگير مي شود، رژيم سرکوبگر و استبدادي آل سعود مانند همه رژيم هاي ديکتاتوري که زبان منطق و استدلال را نمي فهمند اعتراضات به حق مردم را با سرنيزه جواب مي دهند.
عضو هيات علمي موسسه آموزش و پژوهشي امام خميني (ره) با اشاره به تاثيرات دخالت عربستان سعودي در کشورهاي منطقه بر گسترش اعتراضات داخلي اين کشور گفت: حضور نيروهاي سعودي در بحرين و به شهادت رساندن ده‌ها نفر، دخالت اين نيروها در يمن و سرکوب حرکتهاي مردمي، دخالت در مصر و بويژه دخالت عربستان در سوريه که با حمايتهاي مالي و تسليحاتي به کشتار مسلمانان سوريه مي پردارند، همگي موجب حساسيت مردم عربستان نسبت به مواضع  منطقه اي آل سعود شده است.
وي در ادامه تصريح کرد: مردم عربستان خواهان برگزاري انتخابات آزاد براي تشکيل يک حکومت مردمي هستند چراکه مردم عربستان از حقوق اوليه خود محروم بوده و زنان عربستان حتي از حق راي و حق رانندگي محروم هستند.
حجت الاسلام روانبخش افزود: مردم عربستان با مشاهده ي وضع ملت هايي مانند ايران که در آن مردم از ازادي کامل برخوردارند و کشورهاي ديگر منطقه که انقلاب کرده و آزاد شده اند، خواهان احقاق حقوق انساني اوليه خود هستند و حاکميت اسلام را به معناي حقيقي کلمه مي‌خواهند.
وي اظهار داشت: رژيم عربستان سعودي با سرکوب، فشار و اختناق، نميتواند از خروش ملت مسلمان خود جلوگيري کند و دير يا زود تحولات شرق عربستان به همه شهرهاي اين کشور کشيده خواهد شد و وقايع تونس، مصر و ليبي در عربستان نيز تکرار مي شود و با مرگ "ملک عبدالله" شيرازه حکومت ال سعود از هم مي پاشد.
اين استاد حوزه و دانشگاه درباره ارتباط ميان مرگ پادشاه عربستان، تشديد جنگ قدرت خاندان سعودي و اعتراضات مردم عربستان براي متزلزل کردن پايه هاي رژيم ال سعود گفت: با قيام مردم پايه هاي اين حکومت درهم شکسته مي شود و رژيم آل سعود نمي تواند در برابر اراده ي يک ملت مقاومت کند زيرا  يک ملت بيدار شده را  نمي‌توان با سرکوب و کشتار متوقف کرد.
حجت الاسلام روانبخش افزود: طبيعي است که  با گسترش بيداري ملت عربستان و همزمان، ايجاد از هم گسستگي در خاندان آل سعود، موفقيت مردم و پيروزي اراده هاي آنان، نزديکتر خواهد شد و با مرگ "ملک عبدالله" گسترش اين اعتراضات به ساير بلاد و شهرهاي عربستان شتاب بيشتري گرفت./ب2
برچسب ها: دانشگاه ، مصر ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار