بندرعباس /

هرمزگان قطب شناور سازی کشور

رئیس اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناورهای اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: استان با وجود 60 کارگاه فعال در ساخت شناورها (چوبی ، فایبر گلاس، فلزی و آلومینیومی) به قطب شناور سازی کشور تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس سید مهدی طباطبایی فرد افزود: در حال حاضر 470 پروژه ساخت انواع شناور در در دست اقدام است که نظارت بر امر ساخت آنها توسط بازرسین شناورهای این اداره کل و موسسات رده بندی انجام میشود.

وی تصریح کرد: ارتقاء کیفیت ساخت شناورهای تولیدی در شناور سازی های استان ،الکترونیک کردن کلیه پرونده های ثبتی و تمرکز زدایی امور ثبتی شناوران با واگذاری وظایف بیشتر به دفاتر ثبت شناوران از جمله اهداف این اداره است.

طباطبایی با بیان اینکه بیش از 8 هزار شناور ثبت شده در استان داریم افزود: اداره مرکزی بازرسی وثبت شناورها برای تمرکز زدائی امور ثبتی اقدام به ایجاد  4 دفتر ثبت شناور در بنادر تابعه کرده و با ارسال 3 هزار و 500 پرونده شناورهای که مالکین بومی آن محل هستند ، نیازهای امور ثبتی این دسته از شناورها در محل انجام می گیرد.

رئیس اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناورهای اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: مجوز صدور گواهینامه ثبت برای این اداره کل در امر شناورهای مسافری تا ظرفیت 75 نفر ودیگر شناورها تا ظرفیت کمتر از 3000 GT  است.

وی تصریح کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان دومین مرکز ابطال گواهینامه های ثبتی شناورها در کشور است که فعالیت خود را از چند سال پیش آغاز کرده و تمام امور مربوطه در استان انجام میشود./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.