مازندران /

هدیه ای ارزان اما گرانبها

خندیدن هدیه ای ارزان اما گرانبهاست که می توان به دیگران تقدیم کرد .

مزدارانی روانپزشک در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت : مبارزه با سلولهای سرطانی / کم شدن پیری / تنظیم شدن حرکات روده / کمک به هضم غذا هماهنگی دو نیمکره ی مغز / پایین آمدن فشار خون / جلوگییر از آنفولانزا و سرماخودرگی / تقویت یادگیری و تمرکز و کم شدن اختلالات روانپزشکی از فواید مهم خنده است .

مزدارانی افزود : یک دقیقه خندیدن از ته دل به اندازه ی 10 دقیقه پیاده روی است و کالری می سوزاند و خانم ها 126 درصد بیشتر از آقایان می خندند و شادترین مردمان جهان در کشورهای دانمای / فنلاند و هلند هستند .

به گفته وی خندیدن برای بیماران افسرده و دارای اختلالات روانی بسیار موثر است و مازندران به یک مرکز خنده درمانی نیاز دارد .

مزدارانی یادآور شد باشگاههای خنده در استانهای تهران / اردبیل / گچساران و رفسنجان وجود دارد و باشگاه خنده درمانی تهران 17 هزار عضو دارد و یکی از 2 هزار و 500 باشگاه خنده فعال در دنیا است .

ناصحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه افزود : به دلیل مشغله های

زیاد تاکنون اقدامی برای افتتاح این مرکز نشده و در بخش سلامت سهم دانشگاه علوم پزشکی مازندران 25 درصد است و بقیه ی درصدها باید با همکاری ادارات و ارگانهای دیگر از جمله آموزش و پرورش هلال احمر باشد .

باشگاه خنده درمانی نخستین بار در کشور هند / توسط دکتر کاتاریا در سال 1995 راه اندازی شد و در حال حاضر در 60 کشور دنیا بیش از 5 هزار و 500 باشگاه خنده وجود دارد .

مازندران 1098 بیمار دچار اختلالات روانپزشکی در بیمارستان دولتی دارد ./س


برچسب ها: خنده ، درمانی ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.