امین تارخ:

آخرین آرزوی "سمندریان" برآورده نشد

"سمندریان" غریب به 10 سال آرزوی اجرای "گالیله" را داشت که متأسفانه آخرین آرزوی استاد برآورده نشد.

"امین تارخ"،بازیگر تئاتر و سینما در گفتگو با خبرنگار تئاتر و سینما باشگاه خبرنگاران گفت:خاطرم می آید در مراسم استاد "هوشنگ صامت" برروی سن رفت و گفت:هر گاه عزیزی را از دست می دهم گویی بخشی از وجود خود را از دست می دهم که من نیز طبق گفته ایشان احساس می کنم؛امروز تئاتر نعمت بسیار بزرگی را از دست داده است.
وی افزود:برخی شخصیت ها هستند که فقدانشان غیرقابل جبران است که یکی از آنها بی تردید استاد "حمید سمندریان" است او با ورود به تئاتر نگاهی جدید را به این عرصه وارد و خونی تازه به آن تزریق کرد.
"تارخ" که خود نیز از شاگردان استاد حمید سمندریان بوده است،گفت:امروز بازیگران شاخص ما که در عرصه های مختلف به فعالیت هنری می پردازند،به نوعی تکیه به حمید سمندریان داشته اند و امروز با از دست دادن او منهای حسرت نبود او؛حسرت کارهای نکرده او را نیز با خود حمل می کنیم.
وی افزود: حدود 10 سال بود که سمندریان آرزو داشت که تئاتر "گالیله" را برروی صحنه ببرد که متأسفانه هرگز این اتفاق نیفتاد و شرایط برایش بوجود نیاوردند که او بتواند گالیله را به روی صحنه ببرد.
"تارخ" به فراهم نشدن امکانات و شرایط برای اجرای "گالیله" اشاره کرد و گفت:اجرای "گالیله" نیازمند صحنه،بودجه و گردآوری تعداد زیادی بازیگر است که نشد آخرین آرزوی سمندریان برآورد شود.
این بازیگر تصریح کرد:"سمندریان" پدری مهربان برای اهالی تئاتر بود و برای عرصه تئاتر نقش پدری مسئول را ایفا می کرد.او به سان یک دانشمند و هنرمند تئاتر بود که در مورد تئاتر می اندیشید و هم اخلاق تئاتری و اخلاق انسانی را یاد می داد.
وی گفت:در عین پختگی و برقراری رابطه ای دوستانه با شاگردانش؛جدیتی در کار داشت که در واقع بهره گرفته از نظمی حرفه ای بود./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار