تعديل نيرو نيز معضل شرکتهاي بزرگ غربي را حل نميكند

ارزش سهام شرکت خودروسازي پژو در پي اعلام حذف هشت هزار فرصت شغلي در اين شرکت به پايين ترين سطح تاريخي خود رسيده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي اف ام تي وي فرانسه، امانوئل لوشيپر تحليلگر اقتصادي اين شبکه افزود بازارهاي مالي از اين تصميم پژو استقبالي نکردند و به اين ترتيب ارزش هر سهم پژو به حدود هفت يورو رسيده است.

سرمايه گذاران در بازارهاي بورس به اين ترتيب شرکتهايي را مجازات مي کنند که صرفا به کاهش هزينه هاي خود اکتفا مي کنند اما بازار خود را توسعه نمي دهند.

اما شرکتهايي که از افزايش گردش مالي خود خبر مي دهند اما اقدام به تعديل نيرو مي کنند، با افزايش قابل ملاحظه ارزش سهام خود در بازارهاي بورس مواجه مي شوند. اين نشان مي دهد که بازارها به حفظ مشاغل اهميتي نمي دهند و فقط به فکر نتيجه و سود هستند.
 
اين درحالي است که در شهر رن که يکي از کارخانه هاي شرکت پژو در آن واقع است حدود  هزار تن از حقوق بگيران پژو به خيابانها ريختند.

در شهر  اولنه که قرار است کارخانه آن تا سال دوهزار و چهارده تعطيل شود، توليد به شدت کند شده بود و کارگران مدت سه ساعت جلوي توليد را به کلي گرفتند.

اتحاديه هاي کارگري مي گويند اعتراضها در شرکت پژو در سراسر فرانسه گسترش مي يابد. يک دهم فرصتهاي شغلي در کل کارخانه هاي پژو-سيتروئن در فرانسه حذف خواهد شد.

دولت فرانسه از شرکت پژو خواسته است درباره اين تصميم خود توضيح بدهد.  رئيس شرکت پژو مدعي است که هزينه هاي بالاي کار علت اصلي تصميمش براي اخراج هشت هزار نيرو است. اما دولت  مي گويد اين توضيح توجيه پذير نيست.

ژان مارک ارو نخست وزير فرانسه گفت مديرعامل همه مشکلات را به آساني به هزينه ها نسبت مي دهد اما پرسش ما از اين شرکت اين است که پژو براي مديريت چه کرده است؟ آيا مرتکب خطاي راهبردي نشده است؟ آيا تصميمات درست را دير هنگام نگرفته است؟ نقش سهامداران چه بوده است؟


برچسب ها: تعدیل نیرو ، شرکت ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار