معاون نیروی دریایی سپاه پاسداران:

نیروی دریایی سپاه در كنار ارتش امنیت خلیج فارس را تامین می كند

معاون بازرسی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این نیرو همه تحركات نیروهای آمریكایی و حامیانش را نه تنها در خلیج فارس بلكه از زمانی كه از دریای كارائیب به سمت دریای عمان و خلیج فارس حركت می كنند تحت كنترل سامانه های جمع آوری اطلاعات خود دارد و بطور مداوم آنها را رصد می كند.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، دریادار دوم پاسدار جواد مشیدی در حاشیه همایش فرماندهان و مسوولان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مشهد در گفت‌وگو با خبرنگاران،  گفت: نیروی دریایی سپاه پاسداران در كنار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امنیت خلیج فارس را با اقتدار تامین می كند.

وي افزود: نیروی دریایی سپاه با هوشیاری نسبت به ترفندهای معاندان و حضور گسترده در صحنه دفاع از سرحدات آبی كشور با هرگونه تهدید احتمالی معاندان و متجاوزین برخورد می كند.

وی با تاكید بر اشراف كامل اطلاعاتی نیروی دریایی سپاه پاسداران نسبت به همه تحركات نیروهای بیگانه در خلیج فارس گفت: هم اكنون سپاه در عرصه تامین امنیت شریانها و جریانهای اقتصادی خلیج فارس حضور تاثیرگذاری دارد.

معاون نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارداشت: این نیرو همه تحركات نیروهای آمریكایی و حامیانش را نه تنها در خلیج فارس بلكه از زمانی كه از دریای كارائیب به سمت دریای عمان و خلیج فارس حركت می كنند تحت كنترل سامانه های جمع آوری اطلاعات خود دارد و بطور مداوم آنها را رصد می كند.

وی ادامه داد:‌ در صورت عملی شدن تهدیدات احتمالی معاندان شرایط تنگه هرمز را به راحتی تحت كنترل خود قرار می دهیم.

دریادار دوم مشیدی گفت: میزان شناخت آمریكا و كشورهای معاند از توانمندی نیروهای مسلح و از جمله نیروی دریایی سپاه پاسداران تنها بخش اندكی از ابعاد واقعی این توانمندیها است.

وی با اشاره به ارتقا توانمندیهای نیروی دریایی سپاه پاسداران در زمینه های تجهیزات و نیروی انسانی افزود:‌ در چارچوب رزمایش این نیرو در آینده نزدیك بخشی از این توانمندیها نشان داده می شود.

معاون بازرسی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی انسانی مومن و متخصص، وجود شناورهای تندرو همانند ذوالجناح،‌ ذوالفقار و عاشورا، سامانه های موشكی كوتاه برد، میان برد و برد بلند و نیز تجهیزات هوا دریا را از جمله مولفه های اقتدار نیروی دریایی سپاه ذكر كرد.

همایش فرماندهان و مسوولان عالی نیروی دریایی سپاه با اهداف 'بررسی وضعیت و شرایط حساس منطقه، راهكارهای ارتقا ‌توان رزمی و عملیاتی در برابر تهدیدات دشمنان و هم اندیشی در مورد برنامه های اولویتدار و راهبردهای عملیاتی این نیرو' طی روزهای 24 تا 27 تیر ماه جاری در مشهد ادامه دارد.
/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار