ارائه بیش از 60 طرح چادر جديد در بيستمين نمايشگاه بین المللی قرآن کریم

بيش از 60 چادر متنوع که از سوی طراحان برتر كشور، تولید شده‌ است در بيستمين نمايشگاه بین المللی قرآن كريم ارائه مي‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، كيوان سهرابي مدير بخش عفاف و حجاب نمايشگاه قرآن و مدير اجرايي كارگروه ساماندهي مد و لباس در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رساني بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، درباره بخش عفاف حجاب نمایشگاه اظهار کرد: با توجه به آنچه در فراخوان منتشر شد، هدف اصلي بخش عفاف و حجاب نمايشگاه قرآن كريم، تشويق طراحان به طراحي چادرهاي متنوع و ارائه يك مد به روز براي بانوان محجبه است تا با بهر‌ه گيري از خلاقيت طراحان الگوهايي مورد پسند علاقه عموم مردم ارائه شود.

وي افزود: ما برای این دوره از  نمايشگاه قرآن كريم، برنامه مفصلي در 12 بخش ارائه كرده ايم كه متاسفانه به دليل كاهش دو هزار متر از فضاي بخش عفاف و حجاب، امكان برگزاري تمام اين برنامه‌ها محقق نشد اما امیدواریم با رايزني، فرصت برگزاري نشست‌های مد و لباس را در سالن نشست‌هاي اختصاصي داشته باشيم.

مدير اجرايي كارگروه ساماندهي مد و لباس بخش عفاف و حجاب را یکی از مهم‌ترين ویژگی‌های بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم دانست و گفت: در اين بخش كه داوري آن هفته گذشته توسط اعضاي كميسيون ماده چهار كارگروه ساماندهي مد و لباس انجام شد، 25 اثر برگزيده شده به همراه 27 اثر برتر جشنواره مد و لباس فجر به نمایش در می آید.

به گفته وی آثار ارائه شده در بخش نمایشگاهی به دلیل فضای ماه مبارک رمضان، چادر است که با نوآوری ارائه خواهند شد.  
 
*18 غرفه فروش چادر در بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن
سهرابي همچنين درباره فروش در بخش عفاف و حجاب توضیح داد: بخش فروشگاهي فضای کمی در اختیار دارد و ما در این بخش 18 فروشگاه چادر و پارچه چادري برپا کرده ایم. در اين بخش يك غرفه نيز چادر را با تخفيف ويژه به فروش مي‌رساند كه متقاضيان براي خريد می توانند با ارائه كارت شناسايي به ستاد اجرايي نمايشگاه، كارت تخفيف را دريافت كنند. بنابر اعلام وی در اين غرفه دو نوع چادر با كيفيت ارائه مي‌شود كه هر يك حداقل 12هزارتومان از قيمت بازار ارزان‌تر است.

*کارگاه آموزشی دوخت چادر برپا می شود
مدير بخش عفاف و حجاب نمايشگاه قرآن همچنين از برپايي دو كارگاه در بخش عفاف و حجاب نمايشگاه امسال خبرداد و افزود: در كارگاه نخست دوخت رايگان چادر براي بانوان انجام مي‌شود و دوزندگان حرفه‌اي در همان غرفه چادر را اندازه گرفته، دوخته و تحويل مراجعان مي‌كنند. در كارگاه ديگر نيز مراجعان مي‌توانند برش و دوخت چادر را بياموزند.

*برپایی نمایشگاه عکس از دوران کشف حجاب
سهرابی در بخش دیگری از صحبت های خود از برپایی نمایشگاه عکس و اسناد در بخش عفاف و حجاب بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبر داد و گفت: ما قصد داشتيم سير حجاب از دوران قاجار تا زمان حال را در اين نمايشگاه نمایش دهيم كه با توجه به فضاي نمايشگاه قرآن تنها عکس هایی از دوران كشف حجاب ارائه خواهد شد.

وی افزود: در كنار اين نمايشگاه عكس، كارشناسان شبهات موجود درباره حجاب و عفاف را به صورت حضوري و سايبري پاسخ مي‌دهند و همچنین چند نفر از كساني كه با موضوع كشف حجاب مواجه شده‌اند خاطرات خود را براي مراجعان بازگو خواهند كرد.

*رونمایی از یک چادر با طراحی ویژه
سهرابي در پايان سخنان خود از يك رونمايي بزرگ در بخش عفاف و حجاب نمايشگاه امسال خبرداد و گفت: براي نخستین بار در نمايشگاه قرآن امسال قرار است از يك چادر با طراحي ويژه رونمايي كنيم كه قطعا براي مخاطبان جذابيت بسياري خواهد داشت. كار طراحي اين اثر، شش ماه به طول انجاميده است و با بهره‌گيري از آن مي‌توان بيش از 20 اثر ديگر نیز ارائه داد.
وی با بیان این که این چادر ویژه می تواند الگویی برای طراحان باشد، تاکید کرد: زمان اين رونمايي به زودي از سوی ستاد اطلاع رساني بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به مخاطبان اعلام خواهد شد.

بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم از 25 تير تا 25 مرداد ماه با شعار «قرآن٬ فرهنگ بیداری» در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی(ره) برگزار می‌شود./ي2
 
برچسب ها: چادر ، نمایشگاه ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار