پانزدهمين جلسه دادگاه فساد مالي/5

وكيل متهم (م.س):موكلم قبل از خصوصي سازي كارمند نمونه بوده است

وكيل متهم (م.س) گفت: موكلم قبل از خصوصي سازي با 17سال سابقه دولتي و دو سال سابقه خصوصي سازي به عنوان كارمند نمونه معرفي شده بود.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، وكيل مدافع (م.س) در دفاع از موكل خود گفت: بعد از خريد كارخانه گروه ملي توسط مه آفريد اميرخسروي كليه امور خريد مواد اوليه به تهران مستقل و متمركز شده بود و موكلم به دليل سوابق درخشان خود پست مدير پيگيري مواد اوليه را كسب كرده بود.

وي با اشاره به اينكه موكلش موظف به اجراي دستورات متهم( ع.ر) بوده است افزود: موكل بنده موظف بود تمام دستورات صادر شده از متهم (ع.ر) را پيروي كند.

وكيل متهم (م.س) با اشاره به اتهام پيگيري گشايش نسبت به موكل خود ادامه داد: در شركت گروه ملي فولاد براساس پيش فاكتور دو نوع اسناد داريم اول پيش فاكتورهايي كه توسط (ع.ر) كه مديرعامل در اهواز بوده تنظيم و مربوط به فولاد اهواز مي شد و از طرف ديگر پيش فاكتورهايي كه در تهران تنظيم مي شد كه مربوط به شركت گروه ملي آريا است و اسناد و مدارك، پيش فاكتورها، ال سي ها، خريدها و فروش تماما در تهران انجام مي شد.

اين وكيل با بيان اينكه اصلا چه اتفاقي افتاد كه پاي موكلم به گشايش اعتبارات بازشده است گفت: بنا به دستورات موكل بنده موظف بود وظايف خود را انجام دهد و طبق بازجويي هايي كه صورت گرفته متهم (ع.ر) پيش فاكتورهاي مربوط به فولاد خوزستان را به موكل بنده داده بود و تأكيد داشت كه سريعا به بانك برود چرا كه 5 هزار كارگر منتظر دريافت حقوق هستند.

وكيل ادامه داد: موكلم زماني كه به بانك مراجعه و بيان مي كند كه از طرف (ع.ر) آمده ام و قصد دارم كار گشايش اهواز را انجام دهم و زماني كه موكلم فايل ها را باز مي كند يك سري فرم هاي خام را مشاهده مي كند اسناد را تحويل بانك مي دهد كه توسط (س.ك) تمامي امضاها صورت مي گيرد.

وكيل متهم (م.س) با اشاره به اينكه در كيفرخواست ايراداتي وجود دارد تصريح كرد: نماينده دادستان در قرائت كيفرخواست مي گويد كه مشاركت در اخلال از طريق  36فقره ال سي درحالي كه ادله عدد تأثيرگذار نيست ولي تحقيقات چيز ديگري را نشان مي دهد.

وي با اشاره به ايراد دوم در كيفرخواست ادامه داد: اين كيفرخواست در رابطه با مشاركت در اخلال نظام اقتصادي كشوردر حقيقت از طريق استنباط مطالبي ارائه شده درحالي كه اين اقدام غيرمتعارف است.

وكيل(م.س) گفت: بهتر است كه قوانين مشاركت در اخلال را به خوبي بخوانيم و متوجه شويم كه آيا اصلا موكل بنده سراغ مشاركت رفته است يا خير و آيا واقعا مرتكب اين اتهام شده يا خير؟

وكيل (م.س) در رابطه با آشنايي موكلش با مه آفريد اميرخسروي گفت: موكلم از كجا بايد نيت و مقصود اميرخسروي را مي فهميد؟ مگر او را ديده بود؟ و يا با او ارتباطي داشت؟ چرا كه مه آفريد اميرخسروي به (ع.ح) و (ج. الف) دستورات خود را از طريق اين اشخاص صادر مي كرد.

وكيل (م.س) با اشاره به اتهامات هيئت رئيسه شركت اسپادانا كه شخصي 19 ساله بود يادآوري و ادامه داد: واقعا جاي تأسف است كه چنين شخصي پايش به دادگاه كشيده شود چرا كه بنده معتقدم كه اين متهم 19 ساله شناختي نسبت به اقدامات و سمتي كه در آن قرار گرفته بود ندارد.

قاضي سراج خطاب به بيانات وكيل (م.س) پاسخ داد: بنده قبول دارم كه هيئت رئيسه شركت اسپادانا هيچ گونه اطلاعي نداشته ولي اصلا مورد قبول نيست، كه اين متهم نداند كه مبلغ 700ميليارد تومان به حسابش واريز و حتي نداند كه در چه زماني از حسابش برداشت شده است.

قاضي ادامه داد: اين متهم را مانند ساير متهمان مجازات نخواهيم كرد و بنده قبول دارم كه موكل شما كارگر بوده ولي در تشكيلات عمليات اجرايي نقش داشته است./پ3
برچسب ها: دادگاه ، پانزدهمین ، وکیل ، سراج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار