رئیس کل بانک مرکزی خبر داد:

برنامه های بانک مرکزی برای جلوگیری از نوسانات ارز / تزریق ارز برای رفع حباب از بازار

رئیس کل بانک مرکزی هشدار داد که نرخ ارز در بازار آزاد همچنان غیر واقعی است و خریداران و فروشندگان این بازار معاملات خود را براساس محاسبات نرخ های جهانی و سایر متغیرها انجام دهند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، 'محمود بهمنی' مسایل روانی و سیاسی را تاثیرگذار بر بازار ارز دانست و افزود: قیمت ها در بازار همچنان تابع مسایل سوداگرانه است.
 
وی به خریداران ارز و سکه توصیه کرد: در صورتی که برای کسب سود بیشتر به سمت بازار سکه حرکت کنند، به طور حتم در اوایل مرداد ماه امسال با عرضه سکه های جدید پیش فروش شده توسط بانک مرکزی متضرر می شوند.
 
بهمنی همچنین خطاب به سهامداران بازار سرمایه نیز گفت: فروش سهام شرکت های بورسی برای سرمایه گذاری در بازار ارز و سکه با هدف کسب سود بیشتر با توجه به تدابیر و حمایت دولت از این بازارها، نامناسب است.
 
رئبس کل بانک مرکزی با اشاره به نوسانات نرخ طلا در بازارهای جهانی، گفت: به دلیل وجود فضای سوداگرانه، در برخی از روزها بازار داخل نه تنها تاثیر چندانی از نرخ های جهانی نمی گیرد، بلکه گاهی به صورت معکوس حرکت می کند.
 
وی تاکید کرد: متقاضیان در زمان خریداری سکه ارزش ذاتی آن را مدنظر قرار دهند، زیرا در صورت حبابی بودن نرخ ها، ارزش سکه در خارج از مرزها کمتر از رقم خریداری شده است.
 
رئیس کل بانک مرکزی از برنامه های این بانک برای جلوگیری از نوسانات ارز خبر داد و اظهار داشت: یکی از راه های رفع حباب از بازار ارز تزریق آن به بخش های مختلف است و بانک مرکزی در همین راستا اقدامات مناسبی را به خصوص برای بخش تولید کشور انجام می دهد.
 
وی در ادامه با اشاره به تحریم اقتصادی کشور و بانک مرکزی، اظهار داشت: بانک مرکزی با گذشت زمان و بر اساس شرایط، برنامه های مناسبی را برای مقابله با تحریم تدوین می کند، ضمن آن که تحریم ها با توجه به ذخایر کشور نمی تواند تاثیر چندانی داشته باشد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار