مشهد/ جانشين رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی:

اصلی ترین وظیفه دولت برای حمایت از تولید مبارزه با فساد و رانت خواری است

جانشين رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: با وجود قوانین شفاف در مورد ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی، این امر همچنان در سطح شهر مشهد مقدس مشهود است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرگاران مشهد به نقل از محمد غفاری در کارگاه آموزشی ویژه دبیران کمیسیون های شهرستانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: موافقت متولیان امر با تبلیغ این کالاها در بهترین و پرترددترین نقاط شهر با سیاست های استانی و کشوری حمایت از تولید داخلی دارای تضادی آشکار است.

وی افزود: برخلاف آنچه که تصور می شود، اصلی ترین وظیفه دولت برای حمایت از تولید داخلی ارائه تسهیلات بانکی نیست، بلکه مبارزه با فساد اداری به ویژه رانت خواری است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: نفوذ فساد در بدنه اقتصادی یک کشور، امنیت سرمایه گذاری را به شدت به مخاطره می اندازد.

وی با بیان اینکه مدیران استان در سطوح مختلف بایستی با عملکرد خود مبلغ حمایت از تولید باشند، گفت: داشتن زندگی تجملاتی و مملو از اجناس لوکس خارجی با سردادن شعار حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی سازگاری ندارد.

غفاری تاکید کرد: شان مسئولان در نظام جمهوری اسلامی ایجاب می کند که علاوه بر تطابق سخن و عملشان، سطح زندگی خود را با قشر متوسط جامعه هماهنگ کنند.

جانشین رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی از تولیدکنندگان به عنوان یکی دیگر از نقش آفرينان عرصه تولید یاد و اضافه کرد: عمده ترین چالش در تولید داخلي، بالا بودن قیمت تمام شده است.

وی افزود: این مسئله که ناشی از عوامل متعددی چون وارداتی بودن بخشی از مواد اولیه، بهره وری پایین و گران بودن نیروی کار نسبت به سایر کشورهای رقیب است، قدرت رقابت را از محصولات داخلی می گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی اصلاح روش های تولیدی را ضروری دانست و ادامه داد: یکی از دیگر چالش هاي حوزه تولید داخلی غفلت از عنصر تبلیغات و بازاریابی است.

وی با تاکید بر اینکه تبلیغ تولیدات داخلی ارتقای آگاهی و همت تولیدکنندگان را می طلبد یادآور شد: نمی توان از دولت انتظار داشت همچنان که در حوزه تبلیغ قوانین راهنمایی و رانندگی وارد شده است، در این عرصه نیز به طور مستقیم ورود پیدا کند بلكه ورود به اين حوزه وظيفه بخش خصوصي است.

غفاری در بخش دیگری از سخنانش با اذعان به وجود فرهنگ استفاده از کالاهای خارجی در اذهان عمومی جامعه اظهار داشت: اين امر باعث شده است در حوزه هایی همچون تولید پوشاک با وجود کیفیت مطلوب تولیدات داخلی، تولیدکنندگان ناگزیربه استفاده از برچسب های خارجی برای به فروش رساندن تولیداتشان باشند.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست کمیته فرهنگی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی در کشور تصریح کرد: هنوز در ابتدای راه هستیم و اقدامات فرهنگی وسیع تری برای اصلاح وضع کنونی نیاز است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری 323 جلسه این کمیسیون در سال 90 در سطح استان افزود: از این تعداد 190 جلسه با 618 مصوبه مربوط به شهرستانها می باشد.

پرویز فروزانفر ادامه داد: طبق بررسی های به عمل آمده حدود 75 درصد از این مصوبات اجرا شده است.

وی با تقدیر از تلاش کمیسیون های شهرستانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: شهرستانهای تربت حیدریه، سبزوار، گناباد و تربت جام به لحاظ بالا بودن سطح کمی و کیفی مصوباتشان موقعیتی ممتاز نسبت به سایر شهرستانها دارند که خود نشان از تسلط بیشتر مسئولان این شهرستانها در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز است. /س

برچسب ها: دولت ، مبارزه ، فساد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.