حجت الاسلام قرائتی؛

هر کشوری دانشگاه بیشتری داشته باشد فساد کمتری دارد

هر کشوری که دارای بیشترین دانشگاه است کمترین فساد را دارد و ما نباید علم قدیم را فراموش کنیم بلکه باید علم جدید با به آن اضافه کنیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام قرائتی در اولین نشست تشکلات  اسلامی چند توصیه مهم به نمایندگان این انجمن ها داشت.
 
وی به نمایندگان تشکلات تاکید کرد: قدر خودتان را بدانید حضرت علی (ع) می فرمایند بهای شما بهشت است خود را ارزان نفروشید . در سوره اقرا بسم ربک خداوند می فرماید بخوانید (اقرا) و در آخر سوره امر به سجده می کند . باید از این مهندسی یاد گرفت که علم باید پایه بندگی به خداوند باشد.
 
وی در ادامه افزود: هر کشوری که دانشگاهش بیشتر باشد ، فسادش کمتر است.
 
در ارتباط با توجه واقعی به نیازهای افراد حجت الاسلام قرائتی خواستار این شد که دروس آموزشی و دانشگاهی باید هدفدار و مطابق نیاز واقعی باشد. برخی علوم که مورد نیاز نیستند باید از برنامه آموزشی حذف شوند.
 
وی تاکید کرد: نباید علم قدیم را از دست داد بلکه باید علم جدید را به آن اضافه کرد افراد نباید دچار خود باختگی شوند و باید در این تشکلات رنگ دینی پر رنگ تر شود قرآن باید در راس پروژه ها قرار گیرد.
 
هر کلام قرآن می تواند یک رساله دکتری باشد مثلاً در قرآن کلمه ( خوردن) و کلو در کنار یک مسئولیتی آمده است مثل، به فقرا کمک کنید، شکر خدا کنید، بخورید و عمل صالح انجام بدهید، طغیان نکنید ، اسراف نکنید.
یا مثلاً چرا در قرآن احسان به والدین آمده است و از عدل سخنی در میان نیست یا این که حجت الاسلام قرائتی از تشکل ها خواست: در کارهای فرهنگی سیاست قرآنی را در نظر بگیرید زیرا سیاست قرآنی ماندگار است کارهای سلیقه ای و دفعه ای انجام ندهید. مقاله بنویسید کار سیاسی را دنبال کنید اما به قرآن تکیه کنید.
 
وی در ادامه گفت: در جمع حاضر که گروهی از فرهیختگان دور هم جمع شده اند تلاش کنید که به تبلیغ عمومی اکتفا نکنید ، بلکه گفتگوی تن به تن اثر بیشتری دارد.
 
حجت الاسلام قرائتی از مسئولین و روسا خواست: حداقل روزی 5 دقیقه با دانشجویان گفتگو رو در رو داشته باشید و سه کار را در انتقادات دانشجویی در نظر داشته باشید:
1- عیب ها را توجیه نکنید زیرا توجیه عیب ها حماقت است.
2- تضعیف جنایت است. زیرا این نظام با خون صدها هزار نفر بدست آمده است.
3-  تکمیل رسالت است.
تفسیر قرآن باید دو سال به دو سال با پیشرفت علوم بازنگری شود.
 
در ادامه جلسه وی به این مساله اشاره کرد که ، افراد خود را به خط سیاسی نفروشند و به نماز عنایت داشته باشند. نمایندگان تشکلات اول باید خودشان را ارزیابی کنند.
 
در آخر جناب قرائتی بر دو کار فرهنگی تاکید کرد و گفت: در جامعه اگر دو مشکل اساسی غفلت و شهوت حل شود جامعه دچار فساد نخواهد شد دوای غفلت نماز است و چاره شهوت ازدواج است که متاسفانه طلاق در جامعه به علت بالا رفتن سن ازدواج است تمام هزینه های فرهنگی باید صرف نماز و ازدواج شود و در آخر اینکه در خط سیاسی آبروی مردم را نریزید زیرا حرمت مومن به نقل از امام صادق از کعبه هم بالاتر است./عط
برچسب ها: قرائتی ، غفلت ، ازدواج ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار