ايران خودرو:

آغاز توليد آزمايشي دنا در بهمن ماه

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو اعلام کرد : با اتمام فرايند طراحي و مهندسي قطعات و مجموعه هاي خودروي دنا، فرايند ساخت قالب هاي توليد انبوه و تجهيزات خطوط مونتاژي آغاز شده است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از ايکو پرس ، جواد نجم الدين گفت: انجام همه فعاليت ها در داخل کشور از ويژگي هاي منحصر بفرد پروژه دناست و  صرفه جويي ارزي قابل توجهي را براي اين گروه صنعتي داشته است.

وي افزود: دنا با موتور اي اف 7 و در دو نوع بنزيني و گازسوز به بازار عرضه خواهد شد و به منظور بهره گيري از سيستم کروز کنترل در اين محصول، فعاليت هاي کاليبراسيون موتور و طراحي و ساخت قطعات مرتبط با اين مجموعه نيز در دست اقدام است.




نجم الدين اظهار داشت: در حال حاضر گيربکس دنا دستي است، اما ايران خودرو براي تجهيز اين محصول به گيربکس اتوماتيک برنامه دارد.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، سيستم ترمز جلو و عقب در اين محصول را ديسکي اعلام کرد و گفت: با اين محصول، سيستم جديد کنترل پايداري خودرو - اي. اس. پي. - به مشتري معرفي خواهد شد.

وي طراحي مجموعه چراغ هاي جلو و عقب دنا را مدرن تر توصيف کرد و گفت: در اين بخش نيز از فناوري روز دنيا استفاده شده است.

نجم الدين افزود: داشبورد، رودري و ساير قطعات تزيينات داخلي دنا نيز با طراحي کاملا جديد و امکاناتي چون سيستم مالتي مديا و ره ياب با کليدهاي کنترلي روي فرمان به مشتري عرضه خواهد شد.




نجم الدين، ايربگ راننده و سرنشين را بخشي از امکانات و قابليت هاي دنا براي دست يابي به استانداردهاي ايمني در تمامي مدل هاي آن ذکر کرد و گفت: با توجه به پلتفرم جديد صندلي اين خودرو، امکان تجهيز آن به ايربگ هاي جانبي نيز فراهم شده است.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، با اشاره به حجم تغييرات محصول پايه گفت :نزديک به 90 مجموعه قالب براي قطعات بدنه دنا ساخته شده که در اين ميان 16 مجموعه قالب بزرگ بدنه اي توسط شرکت قالب هاي صنعتي ايران خودرو و بقيه توسط سازندگان زنجيره تامين ساپکو در حال ساخت است.

وي از ساخت جيگ ها و تجهيزات مونتاژ بدنه در شرکت تام ايران خودرو و ساخت تمامي قالب هاي قطعات تزييناتي شامل داشبورد، سپرها، چراغ ها و مانند آن با همکاري سازندگان ساپکو خبر داد و گفت با توجه به پيشرفت فيزيکي فرايند ساخت قالب هاي توليدي و تجهيزات مونتاژي و مطابق با برنامه ريزي هاي انجام شده، توليد آزمايشي دنا در خطوط اصلي مونتاژ اواسط بهمن امسال آغاز خواهد شد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار