معرفي سفراي جديد آمريكا در افغانستان و پاکستان

کاخ سفيد روز گذشته اعلام کرد ، باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا 2 دپيلمات کهنه کار را به عنوان سفراي جديد اين کشور در افغانستان و پاکستان معرفي کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ؛  قرار است جيمز کانينگهام و ريچارد اولسون به ترتيب به عنوان سفراي آمريکا در افغانستان و پاکستان فعاليت کنند.

سناي آمريکا بايد با انتخاب اين دو ديپلمات موافقت کند. اين در حالي است که اکثريت سنا در اختيار جمهوريخواهان مخالف اوباما قرار دارد.

براساس اين گزارش ، آمريکا در ماه مي گذشته اعلام کرده بود که سفراي اين دو کشور در افغانستان و پاکستان که دو کشور به شدت راهبردي براي واشنگتن به شمار مي‌روند، به فعاليت خود پايان خواهند داد.
وزارت امور خارجه آمريکا 22 ماه مي اعلام کرده بود رايان کراکر سفير اين کشور در افغانستان به علت وضع جسماني اين پست را ترک خواهد کرد.

اعلام اين خبر فرداي نشست سران ناتو در شيکاگو صورت گرفت. سران ناتو در اين نشست بر تعهد خود براي خروج نيروهاي نظامي از افغانستان تا پايان سال دو هزار و چهارده ميلادي تاکيد کردند.
دو هفته پيش از آن نيز استعفاي کامرون مانتر سفير آمريکا در پاکستان اعلام شده بود. علت اين استعفا نيز دلايل شخصي عنوان شده بود.

مانتر نيز به‌ويژه زماني به عنوان سفير آمريکا در پاکستان فعاليت مي‌کرد که نظاميان آمريکايي اسامه‌بن لادن سرکرده القاعده را در شمال اين کشور کشتند.
منابع نزديک به مانتر که نخواستند نامشان فاش شود گفتند سفير آمريکا در پاکستان از اينکه سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا (سيا) و پنتاگون درباره سياست‌هاي اين کشور در پاکستان تصميم‌گيري مي‌کنند، ناراحت است، زيرا صرفاً فعاليت‌هاي وي به اين خلاصه مي‌شود که خشم پاکستاني‌ها را پس از اتخاذ چنين تصميم‌‌هايي کنترل کند.

کانينگهام و اولسون هر دو ديپلمات‌هايي هستند که با اين منطقه به خوبي آشنايي دارند.

اين گزارش حاكيست ، کانينگهام تا پيش از اين، دستيار کراکر در کابل بوده است. وي قبلاً و طي سال‌هاي دو هزارو هشت تا دو هزار و يازده ميلادي سفير آمريکا در اسرائيل فعاليت مي‌کرد. وي همچنين مسئوليت‌هايي را در سازمان ملل و ناتو در اختيار داشته است.

اولسون نيز پيشتر با کراکر و کانينگهام به عنوان مدير توسعه و امور اقتصادي سفارت آمريکا در کابل همکاري داشته است. وي پيشتر به عنوان سفير آمريکا در امارات عربي متحده و فرد شماره دو آمريکا در ناتو فعاليت داشته است. اولسون همچنين پست‌هايي در سفارت آمريکا در تونس،‌عربستان سعودي و عراق در اختيار داشته است.
برچسب ها: افغانستان ، پاکستان ، سفیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار