معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح كشور گفت: برنامه های پیشگیرانه از وقوع جرم در سال های اخیر روند نزولی نرخ جرایم را در نیروهای نظامی و انتظامی در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک حجت الاسلام والمسلمین فراتی در حاشیه مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح در اراك افزود: پیشگیری از وقوع جرم در اصل 156 قانون اساسی به عنوان یكی از پنج تكلیف مهم قوه قضاییه هدفگذاری شده است.

وی گفت : اجرای سومین برنامه پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح كشور رو به اتمام است و با شناسایی علمی، اطلاع رسانی و اقدام موثر سلامت نیروهای مسلح كشور ارتقای چشمگیری داشته است.

معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح كشور افزود : در سه برنامه پیشگیرانه جرم، مباحث جرم خیز نظیر اقدام علیه اشخاص، امنیت عمومی و اموال با حضور فرماندهان ارشد نیروهای مسلح تجزیه و تحلیل و راهبری شده و در مواردی نیز دستور مستقیم فرمانده كل قوا در اصلاح و بهبود وضعیت اعمال شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فراتی گفت : محور برنامه های پیشگیری از جرایم در سال جاری بررسی و تدوین برنامه جرایم مالی در نیروهای مسلح است.

وی افزود : یكی از راهكارهای پیشگیری مهم در جرایم مالی برجسته سازی قوانین و آیین نامه های انضباطی در بین نیروهای مسلح است كه عاملی بازدارنده و اثرگذار می باشد. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.