گيلان/

90 درصد سارقان صومعه‌سرا معتاد هستند

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا گفت: طبق آمار،90 درصد از سارقان اموال عمومی در صومعه‌سرا معتاد هستند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، فریدون آقایی در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به نزدیکی ایام مبارک رمضان اظهار کرد: رمضان ماه پرفضیلت الهی و ایامی برای طلب مغفرت و بخشش به درگاه خداوند است که در آن زمان درهای لطف و خوبی به صورت ویژه به روی تمام انسان‌ها گشوده می‌شود.

 * برخورد پلیس با روزه‌خواری علنی در صومعه‌سرا

وی از اجرای طرح اخلاقی ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: این طرح در راستای جلوگیری از اقدام علنی برخی افراد برای روزه‌خواری در ایام رمضان انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا به عملیات‌های پلیسی و فعالیت‌های این نهاد در 15 روزه اخیر اشاره کرد و گفت: این اقدام‌ها در حوزه‌های نظارت مشترک بر واحدهای صنفی، پیشگیری از وقوع جرم، مبارزه با مواد مخدر و عاملان آن، برخورد با سارقان و توقیف راکبان و رانندگان متخلف بوده است.

وی با تصریح بر اینکه تمام واحدهای صنفی ملزم به رعایت شئونات اسلامی هستند، تصریح کرد: در روزهای اخیر در راستای بازرسی و نظارت بر صنوف بالغ بر 15 واحد صنفی متخلف پلمب شدند.

آقایی کشف 3 هزار و 770 عدد سی‌دی غیر مجاز و تذکر لسانی به 57 واحد صنفی متخلف را از دیگر اقدام‌ها در حوزه امنیت اخلاقی با همکاری مشترک اداره صنعت، معدن و تجارت و امور صنفی در صومعه‌سرا برشمرد.

وی مواد مخدر و استفاده از آن در بین افراد جامعه را بزرگ‌ترین عامل نابودی امنیت اجتماعی و اخلاقی در جامعه دانست و متذکر شد: استفاده از اینگونه مواد افیونی و مخدر ذهن و فکر مصرف کننده را مختل کرده و قوه تشخیص خوب از بد را از آنها سلب می‌کند.

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا با تاکید بر اطمینان خانواده‌ها از سلامت جسمی و روانی فرزندان، اذعان کرد: استفاده از مواد مخدر و افیونی علاوه بر ضرر شخصی ممکن است در بردارنده زیان‌های جمعی و اجتماعی نیز باشد.

* 90 درصد سارق صومعه‌سرا معتاد هستند

وی ادامه داد: طبق آمارهای دریافتی، 90 درصد از وقوع سرقت‌ها و سارقان اموال عمومی در صومعه‌سرا را افراد معتاد شامل می‌شوند که برای تامین هزینه‌های مواد مصرفی خود دست به سرقت می‌زنند.

آقایی به میزان مواد مخدر و عاملان توزیع و مصرف آن در صومعه‌سرا اشاره کرد و یادآور شد: در هفته‌های گذشته، بالغ بر 510 گرم تریاک، 16 گرم هروئین و 670 گرم دیگر مواد مخدر در صومعه‌سرا کشف و ضبط شده است و در این راستا 30 نفر از عاملان مواد مخدر نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی صومعه‌سرا یکی دیگر از دلایل گرایش برخی افراد به خلقیات ضد فرهنگی را استفاده از ماهواره‌ها و رسانه‌های ضد فرهنگ ملی دانست و عنوان کرد: استفاده نامناسب از فرستنده‌ها و رسانه‌های ضد فرهنگی علاوه بر سوق دادن فرد به طرف فساد شخصی، فرهنگ عمومی و امنیت اجتماعی و اخلاقی جامعه را نیز مختل می‌کند.

* توقیف بیش از 214 تجهیزات ماهواره در صومعه‌سرا

وی از کشف و توقیف بالغ بر 214 قطعه انواع تجهیزات ماهواره‌ای در صومعه‌سرا خبر داد و افزود: خانواده هوشیار و بصیر باشند که جنگ نرم دشمنان با ادوات ماهواره‌ای و امثال آن در حال انجام است.

آقایی خاطرنشان کرد: پلیس در بخش‌های مختلف خدمتی برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی به صورت شبانه‌روز در تلاش است که در این راستا توجه والدین در درون خانواده‌ها را نیز می‌طلبد.

وی با اشاره به حوزه مقررات راهنمایی و رانندگی و وضعیت رانندگی موتور سیکلت‌ها و خودروها، یادآور شد: حدود 252 دستگاه موتورسیکلت و 67 دستگاه خودرو در روزهای اخیر به دلیل عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی توقیف و به پارکینگ ارجاع شده‌اند.

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا شش مورد سرقت و انجام روزانه 30 تا 40 مورد تذکر لسانی در بحث عفاف و حجاب را از دیگر اقدام‌های پلیس این شهرستان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه قانون و مجریان آن برای برقراری امنیت فعال هستند، تصریح کرد: با هرگونه بی‌عدالتی و هنجارشکنی مبارزه می‌شود./ج1

برچسب ها: معتاد ، سارق ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.