هشدار برنانکه به چشم انداز تاريک اقتصاد آمريکا

عاليترين مقام مالي آمريکا درباره چشم انداز تاريک اقتصاد آمريکا هشدار داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني ان اچ کي ژاپن، بن برنانکه رئيس بانک مرکزي آمريکا روز گذشته در کنگره آمريکا حاضر شد و به ارائه گزارش خود درباره وضع اقتصادي اين کشور پرداخت. بن برنانکه در اين نشست تصريح کرد رشد اقتصاد آمريکا در ماه هاي اخير بدنبال بحران بدهي ادامه دار منطقه يورو به طور قابل توجهي کند و آهسته بوده است.
رئيس بانک مرکزي آمريکا در اين اظهاراتش در کميته بانکداري سناي آمريکا  ضمن انتقاد از نظام حاکم بر روند اعطاي وامها بين بانکهاي آمريکا موسوم به لايبور گفت  نظام لايبور از نظرساختاري نقائصي دارد و بايد اين فرايند و نظام اصلاح شود.برنانکي ضمن پيش بيني کندي بيشتر در رشد اقتصاد در سال جاري و آتي آمريکا، اعلام کرد وضع داده هاي اقتصادي آمريکا نااميد کننده است. برنانکي در ارائه گزارش اقتصادي نيمه سال 2012خود به کنگره آمريکا اعلام کرد با توجه به اينکه پيش بيني مي شود رشد اقتصادي بسيار بالاتر از نرخ مورد نياز براي جذب داوطلبان به نيروي کار نباشد، به نظر مي رسد که  روند کاهش نرخ بيکاري احتمالا سير بسيار  کند و نااميد کننده اي داشته باشد. در حال حاضر ، ميزان بيکاري  در آمريکا بيش از هشت درصد است و اين در حاليست که تقريبا چهار سال از  بحران مالي آمريکا مي گذرد.
رئيس بانک مرکزي آمريکا در ادامه با اشاره به خطري که در مسير احياي نظام اقتصادي آمريکا وجود دارد، به بحران دو چندان منطقه يورو و بدهي آمريکا اشاره کرد و گفت: احتمال وخامت بيشتر شرايط اقتصادي در اروپا همچنان، خطري جدي براي چشم انداز احياي اقتصاد آمريکا  است. برنانکه همچنين اعلام کرد که خانواده هاي آمريکايي همچنان نگران چشم انداز شغلي و درآمدشان هستند و سطح کلي ضريب اطمينان آنها همچنان نسبتا پايين است. البته برنانکه تصريح کرد بانک مرکزي آمريکا آماده است براي تقويت اقتصاد کشور گامهايي بردارد و در حال بررسي گزينه هاي مختلف مطرح در اين خصوص است.
برچسب ها: اقتصاد ، آمریکا ، برنانکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار