همدان/

امامزاده عقيل دستجرد همدان مرمت مي شود

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان همدان از مرمت امامزاده عقيل روستاي دستجرد تا پايان سال مالي 90 خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ اسدالله بيات  گفت: بناي امامزاده عقيل 200 سال قدمت دارد و به دليل اين که بسيار مورد توجه اهالي روستا بوده، کمتر آسيب ديده و از آن به خوبي مراقبت شده است.
وي با اشاره به اين که امامزاده عقيل براي نخستين‌بار مرمت مي شود، افزود : مرمت پشت بام، نماهاي جنوبي و شرقي بناي امامزاده با 200 ميلمديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان همدان از مرمت امامزاده عقيل روستاي دستجرد تا پايان سال مالي 90 خبر داد.

«اسدالله بيات» با اعلام اين خبر به ميراث آريا(chtn) گفت: بناي امامزاده عقيل 200 سال قدمت دارد و به دليل اين که بسيار مورد توجه اهالي روستا بوده، کمتر آسيب ديده و از آن به خوبي مراقبت شده است.

وي با اشاره به اين که امامزاده عقيل براي نخستين‌بار مرمت مي شود، خاطرنشان کرد: مرمت پشت بام، نماهاي جنوبي و شرقي بناي امامزاده با 200 ميليون ريال از محل اعتبارات ملي سال 90 انجام مي شود.

بيات با بيان اين که مرمت امامزاده عقيل تا پايان سال مالي 90 به اتمام مي رسد، افزود: امامزاده عقيل در همدان، بخش مرکزي، دهستان مهاجران، روستاي دستجرد واقع شده و از نوادگان امام حسن مجتبي(ع) است. بناي امامزاده به صورت هشت ضلعي و با 350 مترمربع زيربنا ساخته شده است.
ص/122يون ريال از محل اعتبارات ملي سال 90 انجام مي شود.
 مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری  با بيان اين که مرمت امامزاده عقيل تا پايان سال مالي 90 به اتمام مي رسد، خاطرنشان کرد: امامزاده عقيل در همدان، بخش مرکزي، دهستان مهاجران، روستاي دستجرد واقع شده و از نوادگان امام حسن مجتبي(ع) است.
بناي امامزاده به صورت هشت ضلعي و با 350 مترمربع زيربنا ساخته شده است./س
برچسب ها: همدان ، مرمت ، امامزاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.