گیلان /

قلعه لیسار تالش کجاست؟

تالش یکی از شهرستانهای استان گیلانه که جاذبه های طبیعی و تاریخی زیادی داره ، زیبایی جنگل های انبوه و سواحل گسترده و مکان های تاریخی و طبیعی تنها گوشه ای از زیبایی های این دیاره که برادران اهل تسنن و تشیع در آن زندگی می کنند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گيلان  اگر بخواهید توی شهرستان تالش دنبال یک چشم انداز با پیشینه تاریخی کهن باشید ، به شما قلعه لیسار یا صلصال را پیشنهاد می کنیم ؛ قلعه ای ک هرچند در حال تخریب است اما هنوز غرور و عظمت تاریخی خود را حفظ کرده و دیدنش خالی از لطف نیست.

این قلعه در 15 کیلومتری شمال شهر تالش و در ارتفاع صد متری از دریا و روبروی تپه ای مشرف به جنگل و دریا در روستای زیبای سوباتان قرار دارد ، دژی هزار ساله و مربوط به دوران سلجوقیان .

از ویژگی های منحصر به فرد این قلعه وجود آب انبار بزرگ و شبکه آبرسانی است که بیانگر تمدن درخشان ساکنان آن است.

قلعه لیسار تالش از سنگ و ساروج ساخته شده است و به دلیل قدمت زیاد ، شرایط جوی و عدم توجه به این میراث فرهنگی در حال نابودی است و مسئولان باید برای مرمت این قلعه زیبا که می تواند جلوه ای از جاذبه های سیاحتی و صنعت گردشگری باشد اقدام کنند.

پس اگه دنبال یک چشم انداز فوق العاده بی نظیر از جنگل و دریا هستید حتما سری به قلعه صلصال تالش در مسیر راه تالش به آستارا بزنید که وسط انبوهی از درخت های انار جاخوش کرده است./س

برچسب ها: قلهع ، لیسار ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.