اختصاصي/در راستاي اعمال تحريم‌هاي يكجانبه غرب؛

كميسيون ويژه "هسته‌اي كردن سوخت كشتي‌ها" تشكيل مي‌شود

عضو هيات رئيسه كميسيون صنايع و معادن مجلس از تبديل كارگروه هسته‌اي سوخت كشتي‌ها در مجلس به كميسيون ويژه "هسته‌اي كردن سوخت كشتي‌ها" خبر داد.

 سيد محمد بياتيان در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاه به تشكيل كارگروه هسته‌اي كردن سوخت كشتي‌ها گفت‌: در راستاي التزام دولت براي استفاده از سوخت هسته‌اي در كشتي‌ها كه بدست متخصصان متعهد كشورمان توليد مي‌شود، كارگروهي در كميسيون صنايع و معادن مجلس تشكيل شده و پيگير اين موضوع است.

عضو هيات رئيسه كميسيون صنايع و معادن تصريح كرد: ارتقاي سطح فناوري‌هاي كشور همگام با حمايت از توليد ملي، مقابله با تحريم‌هاي نفتي كه فروش سوخت به كشتي‌هاي ايراني را ممنوع كرده‌اند و استفاده از ظرفيت، توان و تخصص متخصصان ايراني از مهم‌ترين محورهاي استفاده از سوخت هسته‌اي در كشتي‌ها و نفتكش‌هاي هاي كشورمان است.

بياتيان با بيان اينكه در شرايط فعلي استفاده از سوخت هسته‌اي در كشتي‌ها به خنثي‌سازي تحريم‌ها كمك خواهد كرد، اظهار داشت: به دليل حساسيت و اهميت موضوع در صورت نياز كار گروه ويژه هسته‌اي كردن سوخت كشتي‌ها به كميسيون ويژه "‌هسته‌اي كردن سوخت كشتي‌ها" تبديل خواهد شد.

وي گفت: در صورت موافقت مجلس كارگروه هسته‌اي كردن سوخت كشتي‌ها به كميسيون ويژه براي پيگيري و عملي كردن اين مهم تبديل خواهد شد.

دبير كميسيون صنايع و معادن خاطر‌نشان كرد: طرح هسته‌اي كردن سوخت كشتي‌ها به صورت جدي در دستور كار بهارستان قرار خواهد گرفت.

گفتني است، موضوع هسته‌اي كردن سوخت كشتي‌ها و نفتكش‌هاي جمهوري اسلامي ايران در پي تحريم يكجانبه غرب عليه ملت ايران مطرح شده و پيگيري مي‌شود.‌

به محض اعلام خبر هسته‌اي كردن سوخت كشتي‌ها و نفتكش‌هاي ايراني، طرف‌هاي غربي سريعا پيام اين تصميم را دريافت كرده و به توانايي كشورمان در اين خصوص اذعان داشته‌اند.
 انتهاي پيام/
برچسب ها: نفتکش ، کشتی ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار