در پی انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان های فنی و حرفه ای و انرژی های نو؛

سطح مهارتی در حوزه انرژی های نو ارتقا می یابد

به منظور تشویق جامعه به استفاده از انرژی های نو و تجدید پذیر در حوزه انرژی های نو سازمان فنی و حرفه ای اقدام به انعقاد تفاهم نامه با سازمان انرژی های نو کرده است.

 رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور  در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران در خصوص این تفاهم نامه گفت: با توجه به جایگاه انرژی های نو در نقشه جامع علمی کشور و همچنین سایر اسناد بالا دستی و نیز به منظور فرهنگ سازی و تشویق جامعه به استفاده از انرژی های نو و تجدید پذیر آموزش و ارتقای سطح مهارتی نیروی کار کشور در حوزه انرژی های نو و ایجاد توسعه مشاغل و حرفه های مرتبط با انرژی های نو و تجدید این تفاهم نامه به اعضای مسئولان و سازمان فنی و حرفه ای و سازمان انرژی های نو رسیده است.
کورش پرند در ادامه با اشاره به اینکه این تفاهم نامه به مدت دو سال از تیرماه سال جاری اعتبار دارد افزود: شناسایی و پوچی سازی استانداردهای شغلی و آموزش در حوزه انرژی های نو به همراه تقویت قابلیت حضور کشور در بازارهای داخلی و بین المللی با توسعه سرمایه های انسانی در زمینه انرژی های نو از دیگر اهداف تفاهم نامه مذکور است.
پرند در ادامه به تعهدات مشترک دو طرف در این تفاهم نامه نیز اشاره و خاطر نشان کرد: مشارکت موثر در نیاز سنجی آموزشی در حوزه ی انرژی های نو و تجدید پذیر برنامه ریزی برای همسوسازی استانداردهای آموزشی به ویژه طرح های 18 ماهه سازمان جهت انطباق استانداردهای شغلی سازمان انرژی های نو مشارکت در استفاده از فناوری های نوین آموزشی از جمله آموزش ها الکترونیک در برگزاری دوره ها مشارکت در برگزاری همایش ها و کارگاه های نمایشگاهی مرتبط با انرژی نو بهره برداری متقابل از بانک های اطلاعاتی کتابخانه و منابع اطلاعاتی و تشکیل کار گروه مشترک جهت پیگیری مفاد تفاهم نامه از تعهدات مشترک بر اساس این تفاهم نامه است.
انعقاد قرارداد میان فنی و حرفه ای و بنیاد مسکن کرمانشاه
امیری مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه از امضا قرارداد آموزشی این اداره کل و بنیاد مسکن استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: این تفاهم نامه آموزشی با هدف تربیت نیروی فنی و متخصص در امر نظارت و رعایت اصول فنی در راستای ارتقا ایمنی ساخت و ساز در روستا منعقد شده است.
وی افزود: بر اساس این قرارداد 7هزار و 200نفر ساعت آموزش در قالب دوره های آموزشی نظیر اجرای سازه های اسکلت فلزی بتنی و بنای ساختمان صرفه جویی در مصرف انرژی روش های اجرایی سقف جوشکاری و انواع اتصال و اصول معماری در ساختمان به متقاضیان ارائه می شود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: تقویت ساخت و سازهای روستایی در راستای ارتقا سطح زندگی و رفاه روستائیان از مهاجرت آنها جلوگیری می کند./ل
برچسب ها: فنی ، حرفه ای ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار