معاون اول قوه قضايه گفت: مجموعه معاونت فرهنگي قوه قضاييه به دنبال ارتقاء سطح دانش و خلقيات در دستگاه قضا است.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام رئيسي معاون اول قوه قضاييه در مراسم معارفه معاونت فرهنگي دستگاه قضا اظهار داشت: امروز حجت الاسلام هادي صادقي به عنوان يكي از فرهيختگان حوزه و دانشگاه عهده دار مسئوليت معاونت فرهنگي دستگاه قضا مي‌شود.

حجت الاسلام رئيسي ادامه داد: وي  تاكنون مديريت بخش‌هاي مختلفي در حوزه و دانشگاه را بر عهده داشته و صاحب مقالات بسياري در موضوعات مختلف علمي است.

وي با تشكر از جواهري مدير كل فرهنگي و اجتماعي قوه قضاييه اظهار داشت: به دليل تاكيدات رياست قوه قضاييه مبني بر اهميت مسئوليت اداره كل فرهنگي و اجتماعي اين اداره كل در دستگاه قضا به معاونت ارتقاء يافت .

اين مقام ارشد قوه قضاييه با بيان اينكه دستگاه قضا ماموريت بسيار سنگيني در نظام جمهوري اسلامي دارد تصريح كرد: دستگاه قضا مسئول اجراي عدالت، عهده دار ضمانت اجراي قانون، ضمانت امنيت اجتماعي، رسيدگي به دعاوي و فصل خصومت ها براساس شرع است.

حجت الاسلام رئيسي ادامه داد: جايگاه دستگاه قضا يك جايگاه ممتاز است و كساني كه در اين مجموعه مشغول به كار هستند، بايد از نزاهت و دلدادگي به خدا و سلامت و صلاحيت برخوردار باشند.

وي تاكيد كرد: انتظار مردم و جامعه و مديران عالي كشور از دستگاه قضا آن است كه يك مجموعه سالم و به دور از هر گونه آلودگي باشد.

حجت الاسلام رئيسي با اشاره به مبادي نظارتي دستگاه قضا گفت: حفاظت و اطلاعات قوه قضاييه بر اشخاص نظارت مي‌كند و ديوان عالي كشور و دادسراي ديوان عالي عملكرد زير مجموعه ها را تحت كنترل خود دارد .

معاون اول قوه قضاييه خود كنترلي را كارآمد ترين نظام كنترلي دانست و تصريح كرد: اگر تمام افراد بتوانند در يك سازمان خود را موظف كنند كه حتي در خلوت وظايف خود را انجام دهند در مقابل تهديدها و لغزش ها خود مداري را پيشه كنند اين گونه به خود كنترلي دست يافته اند و اين امر نيازمند ارتقاء خلقيات در بين افراد است .

حجت الاسلام رئيسي افزود: براي تداوم خود كنترلي بايد وضعيت پرسنل، قضات و كاركنان در طول زمان مورد بررسي و كنترل قرار گيرد و سطح آگاهي و فرهنگ در شكل گيري خلقيات رو به ارتقا، رود و دچار عقب گرد و يا توقف در منش‌هاي اخلاقي نشود .

وي با بيان اينكه دستگاه قضا بايد در مقابل آسيب ها واكسينه شود اظهار داشت: علاوه بر ارتقاء اخلاقي كاركنان دستگاه قضا، خانواده‌هاي اين كاركنان نيز از طريق اعتقاد به ارزش ها بايد در تمام جامعه الگو باشند .

اين مقام ارشد قضايي ادامه داد: زماني كه آسيب‌ها رخ مي‌نمايد برخورد با اين آسيب ها از سوي دستگاههاي نظارتي صورت مي‌گيرد و دستگاه قضا بايد تدابير لازم براي توقف اين آسيب ها و در نتيجه آن برخوردها را در نظر بگيرد تا از طريق آن لغزش‌ها در مجموعه دستگاه قضا متوقف شود.

حجت الاسلام رئيسي با بيان اينكه مجموعه معاونت فرهنگي به دنبال ارتقاء سطح دانش و خلقيات در دستگاه قضا است گفت: كارهاي بسيار زيادي در طول سه دهه عمر نظام جمهوري اسلامي انجام شده است ولي اين دوره كه براي قوه قضاييه از سوي مقام معظم رهبري به عنوان دوره شكوفايي نام گذاري شده و بايد اقدامات منحصر به فردي براي افزايش كارآمدي و اعتماد مردم از سوي قوه قضاييه صورت گيرد .

وي افزايش اعتماد مردم را زمينه ساز افزايش قدرت ملي اعلام كرد و گفت: دشمن اگر احساس كند كه مي‌تواند كاري هر چند كوچك عليه نظام جمهوري اسلامي ايران و مردم اين كشور انجام دهد هيچ گاه دريغ نخواهد كرد و اگر تاكنون به خود اجازه انجام اين امر را نداده فقط به خاطر حضور مردم متدين و دلداده به خداست .

معاوم اول قوه قضاييه ايجاد ياس در ميان مردم را امري مضموم دانست و خاطرنشان كرد: تمام كشور براي ايجاد اميدواري در ميان مردم بسيج شوند و هيچ كس حق ندارد زمينه ياس و نااميدي مردم را به وجود آورد .

انتهاي پيام/پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار