ارايه صدور مجوز بند ب به دفاتر خدمات مسافرتي بستگي به ورود تور دارد

معاون گردشگري كشور گفت: ورود 50 تور خارجي به كشور و 100 تور داخلي از اولويت اصلي صدور مجوز بند ب است در غير اين صورت مجوز دفاتر خدماتي تمديد نمي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،‌ منوچهر جهانيان در مراسم رونمايي سامانه الكترونيكي صدور مجوز بند ب با بيان اين مطلب گفت: صنعت گردشگري به عنوان صنعت دانش بنيان براي شناخت و آگاهي و افزايش دانش كسب آموزش ها در جامعه است كه اين صنعت با توجه به سير تاريخي و باستاني در زندگي روزمره مردم مورد استفاده قرار مي گيرد.

وي تصريح كرد: فرهنگ سازي، انتقال آداب و رسوم يكي از حلقه هاي واسط ميان گردشگري و ارايه دهندگان خدمات دفاتر مسافرتي است كه از 3 هزار و 733 دفتر خدماتي حدود 3 هزار و 273 دفتر خدماتي فعال هستند و بيش از 2 هزار و 235 دفتر در 5 استان كشور از جمله تهران، خراسان رضوي، مازندران، آذربايجان شرقي و اصفهان است كه هر كدام به ترتيب رتبه هاي نخست تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

وي اظهار داشت: ما به لحاظ صدور مجوز و پراكندگي در سطح  استان ها با مشكل مواجه هستيم و بايد به صورت تخصصي به اين موضوع پرداخته شود.

حدود 68 درصد دفاتر خدماتي در 5 استان متمركز شده و 26 استان كشور به صورت پراكنده دفاتر خدماتي در آنها فعاليت مي كنند، بايد برنامه ريزي اساسي در اين زمينه صورت گيرد.

جهانيان ادامه داد: در بخش صدور مجوز و تمديد فعاليت دفاتر خدماتي- مسافرتي بايد مجوز براساس حوزه مرتبط باشد.
در اين راستا 50 تور ورودي به كشور و 100 تور داخلي در اولويت اصلي سازمان براي صدور مجوز بند ب است.
وي ادامه داد: صدور مجوز بند ب به صورت سنتي در كشور تعطيل شده و از امروز به صورت الكترونيكي در جهت عدالت اجتماعي ارايه خدمات مي دهد و اين سامانه را در 3 محله ، در 3 استان آزمايش كرديم و با مشكلي مواجه نشديم.

جهانيان كاهش در اتلاف وقت و هزينه از جمله مزاياي اين سامانه ياد كرد و گفت: بحث صدور مجوز از 16 ماه به 1 ماه كاهش پيدا مي كند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار