اسباب بازي هاي پلاستيكي كودكان را چاق مي كند

مواد شيميايي دي اتيل هگزيل فتالات به كار رفته در ساخت اسباب‌بازي‌هاي پلاستيكي و پستانك‌ها مي‌توانند در آينده منجر به ايجاد چاقي در كودكان شوند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، محققان كره جنوبي با بررسي ميزان ماده شيميايي دي اتيل هگزيل فتالات در خون 204 كودك 6 تا 13 ساله دريافتند كه كودكان با بالاترين ميزان غلظت اين ماده شيميايي تا 5 برابر بيشتر از ديگران در معرض خطر چاقي قرار مي‌گيرند.
 
براساس اين گزارش محققان افزودند: با وجود دريافت كالري يكسان و ميزان فعاليت بدني مساوي در كودكان مورد مطالعه، تعداد 105 نفر از آنها چاق و 99 كودك ديگر وزني نرمال داشتند و اين به علت وجود مقادير بيشتر ماده دي اتيل هگزيل فتالات در خون كودكان چاق بوده است.
 
نتايج حاصل از اين گزارش مي‌افزايد: بروز غلظت‌هاي بيشتر ماده شيميايي دي اتيل هگزيل فتالات در خون كودكان، احتمالاً با كاهش اثر آندروژن و اختلال در عملكردهاي تيروييد موجب افزايش BMI‌ و در نتيجه چاقي كودكان مي‌شود.
 
گفتني است: پيش‌تر نيز دانشمندان وجود اثرات غلظت‌هاي بالاي فتالات را در بروز تولد نوزادان با وزن كم ، مشكل باروري در مردان و حساسيت و اگزما در كودكان را به اثبات رسانيده بودند./عط
برچسب ها: تیروئید ، چاقی ، باروری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار