سختگيري هاي والدين بهانه اي براي فرار دختران

يك محقق و جامعه شناس دانشگاه تبريز اعلام كرد : فرار 70 درصد دختران از خانه به دليل سختگيري هاي غير منطقي والدين است .


به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، دكتر " قرائي" در تشريح خبر فوق گفت : بررسي ها نشان دهنده آن است كه 70 درصد از موارد مشهود در فرار دختران از خانه ناشي از برخورد نامناسب و ناشايست والدين با آنان است .

وي مصرف و فروش موادمخدر و انواع بيماري هاي عفوني را پيامد و حوادث در انتظار دختران فراري عنوان كرد و افزود : تاثير گروه هاي همسالان در اين پديده غير قابل انكار است و اكثرا دوستان ناباب مقدمات آشنايي اين دختران با نابهنجاري هاي جديد را فراهم مي نمايند .

قرائي افزود : اثبات وجود ، جلب توجه ديگران ، اجبار والدين براي اجراي تمايلات و خواسته هاي خويش ، رهايي از فشارها و تحميل ها از عوامل اصلي فرار جوانان به ويژه دختران ار خانواده هاست .

وي افزود : ايجاد قيد وبندهاي مختلف، سلب آزادي عمل در رفتارهاي فردي و اجتماعي ، لجاجت با خانواده ، سلب آرامش ، عدم تعلق و دلبستگي به خانواده ، تحت فشار قرار دادن جوانان براي تحقق خواسته ها ، از جمله علل بارز پديده فرار جوانان از دامن خانواده ها ست .

قرائي در خاتمه برقراري ارتباط منطقي و حساب شده با جوانان و برخورد عاقلانه به منظور جلب اعتماد آنان را بهترين راه حل براي جلوگيري از پديده شوم فرار جوانان از دامن خانوداه دانست و از والدين خواست جوانان خود را درك كنند تا زمينه هاي سودجويي افراد ناباب از آنان را از بين ببرند و جوانان خود را از خطرات در كمين حفظ نمايند ./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار