يلسوج/

حلقه مفقوده سیستم مدیریتی باشت جسارت است

نماینده مردم گچساران و باشت با بیان این که باشت مدیر جسور می‌خواهد، گفت: باشت برای توسعه نیاز به تحرک و جسارت بیشتری از سوی مدیران خود دارد که تاکنون چنین امری محقق نشده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، غلامرضا تاجگردون امروز در پاسخ به این سؤال که چرا تاکنون پس از گذشت هفت دهه از متمرکز بودن شهر باشت و تجربه شهرنشینی اینک پس از نزدیک به دو سال از شهرستان شدن هنوز رنگ و بوی گذشته بر آن حاکم است، اظهار کرد: من هم موافقم که باشت به آن‌ چه که استحقاق آن را داشته تاکنون نرسیده است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باشت یک خیابان کمربندی دارد که از پل شوش به سمت این شهر از سال 74 کشیده شده و همین یک خیابان نیز ایرادات زیادی دارد که باید تا ابتدای جاده منتهی به آبدهگاه کشیده می‌شد.

تاجگردون افزود: این کار انجام نشد و با یک قوس بسیار بد به حالت امروزی درآمد و سنگ‌بنای کارهای غیر اصولی در زمینه شهرسازی از این جاده آغاز شد.

وی تصریح کرد: کمربندی جنوبی نیز سال‌هاست که به دلیل عدم تعامل شهرداری با مالکین اراضی به حال خود رها شده که فکر می‌کنم دو طرف با یک تعامل دو جانبه می‌توانستند قفل این اختلاف را بشکنند و به واسطه آن تغییری در چهره باشت ایجاد می‌شد.

تاجگردون گفت: تعاملی که شهرداری می‌توانست با مردم داشته باشد این بود که به جای این زمین‌ها به آن‌ها در درون شهر مشوق‌هایی از جمله پروانه تجاری می‌داد تا این که طرح مذکور پس از چندین دهه این گونه راکد نماند.

 

شهرداری باشت از قالب سنتی خارج شود

 

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم باشت چندان وضعیت مالی خوبی ندارند و ما هم نمی‌توانیم از مردم که تنها منبع درآمد و دارایی آن‌ها زمین بوده توقع و انتظار بی‌جا داشته باشیم.

وی با ذکر این مطلب که به مدیریت شهری باشت انتقاد دارم تصریح کرد: ولی با این وجود آن‌ها می‌توانند با خارج شدن از قالب سنتی اداره شهر در امور  شهری باشت گشایش ایجاد کنند.

وی با ابراز نگرانی از این که نباید در این زمینه شهر باشت سرنوشتی همچون دوگنبدان پیدا کند، تصریح کرد: نمی‌توان با تعارف شهر را اداره کرد و مدیریت شهری باید در چنین شهرهایی که نوپا هستند با جسارت بیشتر و با نگاه آینده‌نگر و علمی در چهره شهر تحول ایجاد کنند.

تاجگردون با ذکر این سخن که شهرداری باشت باید در اقدامی اساسی فضای شهر را بازتر کند، افزود: باید زیرساخت‌ها را آماده کنند و تجهیزات ساخته شود و سعی کنند که تراکمی در مرکز شهر صورت نگیرد.

وی بازنگری در طرح هادی باشت را یکی از ضروریات دانست و گفت: زمین‌های کشاورزی چسبیده به شهر در باشت وجود دارد که در طرح جامع شهری باید بازنگری به عمل آید تا سرنوشت شهر دوگنبدان در باشت تکرار نشود.

این نماینده مجلس همکاری و تبادل اندیشه میان شهرداری و شورای شهر و نخبگان را بهترین روش برای خارج شدن از وضعیت فعلی دانست و گفت: اگر چنین اتفاقی رخ دهد مسئولان استانی نیز توجه بیشتری به شهر باشت در زمینه اختصاص اعتبارات خواهند داشت.

 

یک دسته از مدیران باشت عملکرد بسیار ضعیفی دارند

 

تاجگردون در ادامه و در پاسخ به این سؤال که چرا نامی از مدیران باشت در سطح استان نمی‌شنویم و هیچ‌گونه صدایی از آن‌ها برای بهبود وضعیت کنونی باشت شنیده نمی‌شود، تصریح کرد: من از نزدیک بسیاری از مدیران این شهرستان را نمی‌شناختم تا این که در یکی دو جلسه از جمله در شورای برنامه‌ریزی با آن‌ها تا حدودی آشنایی پیدا کردم و در برخی از دیدارهای مردمی نیز در خدمت آن‌ها بودیم.

وی افزود: با این آشنایی به موضوعی پی بردم که مدیران شهر باشت سه دسته هستند و این را صادقانه و بدون حب و بغض و اغراض سیاسی می‌گویم.

تاجگردون ادامه داد: اولین دسته که بسیار ضعیف هستند و نخواهند توانست گره‌ای از مشکلات باشت باز کنند و تعارفی هم با آن‌ها برای بیان نقطه ضعف‌ها نداریم.

 

برخی از مدیران باشت را باید هل داد

 

وی به دسته دوم اشاره کرد و گفت: این دسته از مدیریت چیزهایی می‌دانند و اگر بخواهند می‌توانند به باشت کمک کنند ولی انگیزه و جسارت ندارند و باید آن‌ها را هل داد تا کار خود را انجام دهند.

نماینده گچساران و باشت دسته سوم را قوی و توانمند معرفی کرد و گفت: این دسته در حال انجام کار هستند و تغییرات خوبی انجام داده‌اند و به فکر مردم و توسعه شهرستان هستند که به دلیل نوپا بودن این شهر باید با همت و توان بیشتری راه خود را ادامه دهند.

تاجگردون جسارت را حلقه مفقوده مدیریتی در باشت دانست و گفت: اگر مدیری در خود این احساس را ندارد بی‌شک نمی‌تواند کمکی به توسعه و پیشرفت باشت کند.

 

انتظار کار جهادی از مدیران کشاورزی باشت می‌رود

 

وی از انتظار و توقع خود از برخی دستگاه‌ها و مدیران در باشت اشاره کرد و افزود: نخستین اولویت در باشت برای توسعه بخش کشاورزی است که باید با کار جهادی این حوزه را توسعه بخشید.

تاجگردون مدیریت جهاد کشاورزی باشت را علمی دانست و گفت: مدیر جهاد کشاورزی باشت علم‌گرا و فرد باسواد و با دانشی در زمینه کشاورزی است ولی باید در چنین شهرستانی آستین بالا زد و وارد گود شد و در عمل تغییر ایجاد کرد که از مدیریت کشاورزی باشت چنین انتظاری می‌رود.

وی با ذکر این سخن که به دنبال بر هم زدن سیستم مدیرتی باشت نیستیم ولی انتظارات خود را نیز پنهان نمی‌کنیم، یادآور شد: از فرماندار تقاضا داریم که نظارت قوی در این زمینه داشته باشد و مهم‌تر از همه این که به صورت مداوم پی‌گیر استقلال و استقرار ادارات در شهر باشت باشد./ج1

برچسب ها: یاسوج ، جسارت ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.