معاون تشريفات اجلاس سران جنبش عدم تعهد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

اشتغالزايي براي 15 هزار نفر با برگزاري اجلاس سران عدم تعهد در تهران

معاون تشريفات اجلاس سران جنبش عدم تعهد گفت: 9 کميته مسئول برپايي اجلاس سران جنبش عدم تعهد هستند که در اين بين براي 15 هزار نفر اشتغال زايي ايجاد شده است.

مجتبي سروشي‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران درباره آخرين اخبار مربوط به برگزاري اجلاس عدم تعهد اظهار داشت: شانزدهمين اجلاس جنش عدم تعهد با شرکت 7 تا 9 هزار نفر از ميهانان اجلاس پيش‌بيني شده است که در مقايسه با اجلاس کشورهاي اسلامي، ظرفيتي 4 برابري به همراه خواهد داشت.
 
وي افزود: 9 کميته براي فراهم کردن امکانات رفاهي، خدماتي و تفريحي در حال فعاليت هستند که در اين بين براي 15 هزار نفر به مدت سه ماه اشتغال‌زايي ايجاد شده است.

سروشي‌پور در ادامه تصريح کرد: تا چند روز آينده ساختمان تشريفات در محل نمايشگاه بين‌المللي تهران به اتمام خواهد رسيد و در اين راستا، ساخت يک پارکينگ ديگر همراه با‌ محوطه‌سازي به اتمام رسيده که اميدواريم با سعي و تلاش تمام عوامل اجرايي تا 20 مرداد ماه همه ساختمان‌هاي مورد استفاده تکميل و آماده پذيرايي از مهمانان باشد.

وي ادامه افزود:هيئت ها هزينه هتل،اقامت و... را در اساس تعرفه هاي موجود خودشان پرداخت خواهند کرد.

سروشي پور بر ارز آوري اجلاس عدم تعهد اشاره کرد و گفت: از آنجايي که اين هيئت ها با خود ارز وارد کشور مي کنند،باعث رونق اقتصادي کشور نيز خواهد شد.
 
معاون تشريفات اجلاس سران جنبش عدم تعهد با بيان اينکه بعضي از ميهمانان با برنامه‌ريزي قبلي همراه با پرواز اختصاصي مي‌آيند، خاطرنشان كرد: تمام پروازهاي اختصاصي که با برنامه‌ريزي قبلي وارد کشور خواهند شد، برخلاف سال‌هاي قبل در فرودگاه مهر‌آباد فرود خواهند آمد و در اين زمينه با تمام دستگاه‌هاي اجرايي فرودگاه مهرآباد همکاري‌هاي لازم صورت گرفته تا مشکلي براي پروازهاي داخلي در آن زمان پيش نيايد.

سروشي‌پور با بيان اينکه تا‌کنون 30 کشور اعلام آمادگي براي حضور در شانزدهم اجلاس جنش عدم تعهد کرده‌اند، افزود: هيئت‌هاي مقدماتي از بعضي کشورها براي بازديد از امکانات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري حضور پيدا کردند تا براي سران عالي کشورهاي خود گزارشی از فضاي اين اجلاس رائه دهند.
 
وي با اشاره به حضور مقامات عالي‌رتبه سياسي و فرهنگي از ديگر کشورها در اين اجلاس تصريح كرد: در افتتاحيه اين اجلاس بانکي مون؛ دبير‌کل سازمان ملل متحد سخنگو افتتاحيه خواهد بود.

سروشي‌پور در خصوص سود‌آوري حاصل از حضور سران کشورهاي مختلف براي کشور گفت: در بخش حمل و نقل خصوصي 2 هزار خودرو مورد استفاده قرار مي‌گيرد و در بخش توريسم براي سرويس‌دهي به حداقل 7 هزار نفر چند هزار نفر مشغول به کار مي‌شوند که اين باعث ورود ارز به کشور و گسترش رونق اقتصادي کشور خواهد شد.
 
اين مقام مسئول با تشکر از شهرداری تهران براي آماده‌سازي فضاي مناسب و در شان مردم با فرهنگ ايران يادآور شد:‌ شهرداري تهران در اين زمينه تلاش‌هاي بي‌نظيري را براي اجراي هرچه بهتر اين اجلاس انجام داده که جاي تقدير و تشکر دارد.

سروشي‌پور تصريح كرد: شانزدهمين اجلاس جنبش عدم تعهد از 5 تا 10 شهريور ماه سال جاري برگزار خواهد شد که اميدواريم ميزبان خوبی براي ميهمانان خود باشيم.
انتهاي پيام/
برچسب ها: سران ، اجلاس ، عدم تعهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار