رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا:

حملات سایبری به امریکا 17 برابر شده است

رویس آژانس امنیت ملی امریکا در سخنانی کم سابقه خبر داد که حملات سایبری به زیرساخت‌های امریکا در فاصله سال های 2009 تا 2011، 17 برابر شده است.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، ژنرال کیث آلکساندر، رییس NSA و فرمانده دفاع سایبری امریکا روز پنج شنبه 5 مرداد (26 ژوئیه) در همایش سالانه هکری DEFCON در لاس‌و‌گاس امریکا گفته است که بین سال‌های 2009 تا 2011 حملات رایانه‌ای گروه‌های جنایتکار، هکرها و دیگر کشورها به زیرساخت‌های آمریکا 17 برابر شده است.

دیوید سنگر و اریک اشمیت خبرنگاران روزنامه نیویورک تایمز که در شماره روز جمعه 6 مرداد این روزنامه، سخنان آلکساندر را گزارش کردند، در باره سخنان وی می‌نویسند: «اظهارات آلکساندر یکی از نخستین مقامات واشنگتن قلمداد می‌شود که در این باره هشدار داده است. وی درباره افزایش احتمال حمله سایبری به تامین کننده‌های آب، شبکه‌های رایانه و تلفن و دیگر زیر ساخت‌های مهم امریکا هشدار داده است. انتظار می‌رود این حملات بسیار جدی‌تر از جاسوسی‌های رایانه‌ای و جرائم مالی باشد».

نکته جالب در سخنان رییس آژانس امنیت ملی امریکا این است که وی تلویحا می‌پذیرد که انتشار ویروس استاکس نت پروژه امریکا بوده و تذکر می‌دهد که افزایش حملات سایبری علیه امریکا هیچ ارتباطی به انتشار این بدافزار نداشته است.

آلکساندر گفته است: «تا کنون هیچ شواهدی از این که این حملات ارتباطی با این بدافزار داشته باشد، به دست نیامده است».

ايران هسته‌اي مي‌نويسد نیویورک تایمز در ادامه این گزارش بلافاصله به نقش وی در طراحی و انتشار استاکس نت اشاره کرده و می‌نویسد: «ژنرال الکساندر به عنوان رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا نقش تعیین کننده ای در برنامه این کشور برای مورد هدف قرار دادن برنامه هسته ای ایران تحت عنوان بازی‌های المپیک داشت».

ژنرال الکساندر همچنیبن گفته است: «دولت اوباما تلاش می‌کند راه هایی برای مقابله با این گونه حملات سایبری تدوین کند. از آنجایی که ممکن است یک حمله سایبری در کمتر از چند صدم ثانیه رخ دهد بنابراین باید تجهیزات دفاعی خودکار که بتواند به سرعت جلوی آن را بگیرد، طراحی شود».

"انتهاي پيام"/س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار