اصفهان/

برداشت محصول سيب گلاب در سمیرم آغاز شد

کارشناس باغباني جهاد كشاورزي سميرم از برداشت محصول سيب گلاب از باغ‌هاي این شهرستان خبرداد.

كارشناس تولیدات گیاهی و باغبانی جهاد کشاورزی سمیرم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان سطح باغات سيب گلاب شهرستان سميرم را 3هزار و300 هكتار اعلام كرد و اظهار داشت: از اين مقدار 2هزارو800 هكتار آن مثمر است.

کیارش سامی میزان متوسط برداشت سیب گلاب را در هر هکتار10تن اعلام کرد و گفت : پیش بینی می شود امسال حدود 20 هزار تن سیب گلاب از ارقام گلاب اصفهان و گلاب کُهنِزدر این منطقه برداشت و به بازار عرضه شود.

وی بیان برداشت سیب گلاب در این شهرستان تا اواسط شهریور ادامه دارد، افزود: محصول توليدي علاوه بر تامين نياز استان در بازارهاي استان‌هاي استان های تهران ، قم ، یزد و سایر استان های جنوبی کشور به فروش مي‌رسد.

سامی تصریح کرد: باغ های بخش وردشت ، پادنای وسطی ، سمیرم و حومه، منطقه حنا و دهستان پادنای بزرگ سمیرم از مهمترین باغ های سیب گلاب در شهرستان سمیرم هستند.

كارشناس تولیدات گیاهی و باغبانی جهاد کشاورزی سمیرم با خاطرنشان کرد: شهرستان به لحاظ داشتن 36 هزارهکتار باغ یکی از قطب های مهم و اصلی کشاورزی در کشور است.

شهرستان سميرم با 36 هزار هكتار باغ سيب و 22هزار هکتار زراعت در فاصله 165 كيلومتري جنوب اصفهان قرار دارد كه بيش از 91درصد مردم اين شهرستان از طريق كشاورزي امرار معاش مي‌كنند./س

برچسب ها: اصفهان ، سمیرم ، برداشت ، سیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.