مشهد/

الگوهای نهضت کاهش قیمت تمام شده باید مبتنی بر ارتقای بهره‌وری باشد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: الگوهای نهضت کاهش قیمت تمام شده باید مبتنی بر ارتقای بهره‌وری و کاهش هزینه‌های غیر ضروری در تولید کالا باشد

 

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، علی صفرزاده اظهار کرد: ضروری است با استفاده از سیاستها و تکنیکهای کاهش قیمت تمام شده نسبت به حذف اتلافها، ارتقای بهرهوری و کاهش قیمت تمام شده اقدام شود.

 وی با بیان اینکه وقتی قیمت تمام شده کالاها کنترلی نیست، مصرف مواد اولیه افزایش مییابد، افزود: کاهش مستمر هزینهها و افزایش مداوم کیفیت و ارتقای بهرهوری از جمله موضوعاتی است که باید به آن پرداخته شود و بهبود آن در دستور کار بنگاههای اقتصادی خرد و کلان و دستگاههای دولتی قرار گیرد.

 صفرزاده تاکید کرد: در نهضت کاهش قیمت تمام شده حفظ منابع اصلی و طبیعی کشور مانند انرژی و مواد اولیه ضروری است چراکه اگر هیچ کنترلی در استفاده از مواد اولیه وجود نداشته باشد شاهد اتلاف منابع خواهیم بود.

وی با تاکید بر لزوم صنعتیسازی در بنگاههای اقتصادی اظهار داشت: اگر صنعتیسازی در اولویت امور قرار گیرد میتوان با کیفیت بالا و قیمت پایین تولید کرد و در این صورت است که از اتلاف انرژی و مواد اولیه جلوگیری میشود./س  

برچسب ها: الگوی ، نهضت ، فیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.