رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد؛

نقش رسانه‌ها در مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور ضروری است فعالیت‌های ستاد در زمینه مبارزه با پدیده شوم قاچاق با بکارگیری تبلیغات مناسب، هوشمندانه از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم برسد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومي ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فداحسین مالکی در جلسه شورای معاونان، مشاوران، مدیران کل و کارشناسان ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به سوابق سیاسی خود و با تشریح اوضاع سیاسی منطقه و جهان به جایگاه ممتاز نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان تأثیرگذارترین کشور منطقه، اظهار امیدواری کرد: این سوابق و تجربیات را بتواند در پررنگ‌تر کردن فعالیت‌های ستاد بکار گیرد.
رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: شرایط فعلی کشورمان ایجاب می‌کند که به صورت جدی و فعال در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در صحنه حضور داشته باشیم و از گسترش پدیده قاچاق و تأثیرات مخرب آن جلوگیری کنیم.
مالکی در ادامه سخنان خود مرز را یک فرصت قلمداد کرد و اظهار داشت: باید کشورهای همسایه را با نگاهی دیگر وارد عرصه مبادلات و تعاملات سیاسی ـ اقتصادی کرد و از شرایط خاص هر یک از آنان به نحو مطلوب بهره برد.
وی به مقوله ترانزیت و درآمدهای بدست آمده از این طریق توسط کشورها اشاره کرد و گفت: ترانزیت به عنوان مهم‌ترین ابزار درآمدی بسیاری از کشورهای جهان به حساب می‌آید و ما باید با نظارت، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی با توجه به اینکه کشورمان در مسیر ترانزیتی قرار دارد، حضور فعال‌تری در این عرصه داشته باشیم.
رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران با سپری کردن ناملایمات بسیار و گذر از گردنه‌های دشوار و پشت سر نهادن شرایط نامناسب و بحران‌های فراوان هم اکنون بر بلندای قله‌های افتخار ایستاده تا آنجا که به پیچیده‌ترین تکنولوژی‌ها دست یافته و فضا را نیز هدف قرار داده است.
وی ادامه داد: برخی نارسایی‌ها و کمبودها نمی‌تواند خدشه‌ای بر اقتدار، مشروعیت و مقبولیت نظام وارد آورد.
مالکی در ادامه سخنان خود حضور فعال و مؤثر ستاد در حیطه وظایف و مأموریت‌های محوله را در واقع همکاری با بدنه دولت برای حل و فصل مسائل و مشکلات فراروی بشمار آورد و داشتن ارتباطات اقتصادی و تبادلات فیمابین را رکن اساسی در میان کشورها دانست و اظهار امیدواری کرد: با برقراری این تعاملات نیازهای جامعه برطرف شود.
وی با اشاره به اینکه باید با دانه‌درشت‌ها بی‌اغماض برخورد و پرونده‌های کلان را تا حصول نتیجه دنبال کرد، اظهار داشت: باید با اینگونه موضوعات برخورد جدی کرد و با هیچ کس و هیچ مقامی که خلاف کرده، ملاحظه نداشت./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار