مشهد/

حضور در لیگ برتر امسال، از دغدغه های اصلی هیأت ووشو خراسان رضوی است

رئیس هیأت ووشو خراسان رضوی گفت: حضور در لیگ برتر کشور از دغدغه های اصلی این هیأت در سال جاری است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، محمد زحمتکش در سیزدهمین نشست خبری هیأت های ورزشی استان در جمع خبرنگاران رسانه های استان با بیان این مطلب، افزود: با توجه به مشکلات موجود در جذب حامیان مالی ورزشی در استان و میزان بضاعت مالی این هیأت، حضور در لیگ برتر ووشو در سال جاری با ابهام روبروست.

وی تفکر حاکم بر هیأت ووشو خراسان رضوی را مبتنی بر کسب بهترین نتیجه در مسابقات مختلف عنوان کرد و افزود: در غیر اینصورت تمایلی برای شرکت در مسابقات نخواهیم داشت.

زحمتکش هزینه های اعزام سه تیم ووشو استان به مسابقات لیگ برتر کشور را حدود 170 میلیون تومان برآورد کرد و گفت: علاوه بر این، مبالغ قراردادهای ورزشکاران نیز می بایست تامین شود.

رئیس هیأت ووشو خراسان رضوی اظهار داشت: از سوی این هیأت مبلغ 3 میلیون تومان به حساب سازمان لیگ کشور به منظور حضور در لیگ برتر واریز شده ولی در صورت نبود حامی مالی، این امر میسر نخواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به بانوان ووشوکار استان، بیان کرد: در صورت جذب حامی مالی، تیم وشوو بانوان خراسان رضوی نیز امسال در لیگ برتر کشور حضور خواهد داشت.

وی با اظهار تأسف از نبود ساز و کار، انسجام و یکپارچگی در نوع نگاه بخش خصوصی به حمایت مالی از تیم های ورزشی، گفت: این در حالی است که لیگ برتر ووشو سومین لیگ پربیننده در میان رشته های مختلف ورزشی از طریق پخش تلویزیونی می باشد.

زحمتکش با اشاره به حضور کمرنگ تیم های استان در لیگ های کشوری اظهار امیدواری کرد: با حمایت مسئولان ورزش استان و ورود بخش خصوصی به منظور حمایت مالی از ووشو استان بتوانیم از جایگاه واقعی این ورزش در کشور دفاع کنیم.

رئیس هیأت ووشو خراسان رضویبا بیان این که تاکنون چشم انداز کوتاه مدت تعریف شده در بعد حرفه ای ورزش ووشو محقق شده است، افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده برنامه های میان مدت و بلندمدت هیات، تمرکز بر بحث کمی و حضور حداکثری ورزشکاران رشته های مختلف این رشته ورزشی در مسابقات و دعوت به تیم ملی ووشو کشور است.

وی در مورد فعالیت های انجام شده در بخش توسعه همگانی ورزش ووشو اظهار داشت: هیأت ووشو خراسان رضوی توسعه همگانی این ورزش را در قالب طرح استعدادیابی در مناطق مختلف شهر اجرا نموده که در مناطق محروم شهر مشهد این کلاس ها به صورت رایگان برگزار می شود، همچنین جلساتی به صورت ماهیانه در شهرستان های مختلف استان با حضور مسئولان هر شهرستان به منظور معرفی ورزش ووشو برگزار می شود.

وی درباره وضعیت فعلی ووشوکاران استان در تیم ملی گفت: در حال حاضر 32 ورزشکار از استان به تیم ملی ووشو دعوت شدند که از این تعداد 8 نفر با نام های احسان پیغمبری، امیر فضلی، علی وطن خواه، نفیسه پورگنجی، حسین بلبلی، سپیده شاکریان، مریم عصمتی و مهسا دهقان عضو ثابت تیم ملی ووشو می باشند و به حضور ثابت 2 نفر دیگر از ووشوکاران خراسان رضوی در تیم ملی ووشو کشور همچنان امیدواریم.

وی افزود: هم اکنون این 8 ووشوکار در اردوی 15 روزه تیم ملی ووشو به منظور حضور در مسابقات آسیایی که اواخر مردادماه سال جاری در کشور ویتنام برگزار می شود، به سر می برند.

زحمتکش از اعزام ووشوکاران استان به مسابقات جهانی ماکائو چین در شهریورماه امسال خبر داد و گفت: از ایران 6 ورزشکار به این رقابت ها اعزام می شوند که از این تعداد 4 نفر از خراسان رضوی می باشند.

رئیس هیأت وشوو خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد این هیأت در سال گذشته، اظهار داشت:در سال گذشتههیأت ووشو خراسان رضوی از سوی وزارت ورزش و جوانان، به عنوان دومین هیأت برتر کشور شناخته شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

وی افزود: کسب عناوینی همچون برترین مربی در بخش بانوان و آقایان و برترین ووشوکار در مسابقات آسیایی و همچنین دریافت مجوز به منظور حضور در لیگ برتر ووشو کشور از جمله افتخارات این هیأت به شمار می آید.

وی حضور ووشوکاران استان در مسابقات جام پارس با حضور 18 کشور و کسب مدال های رنگارنگ در این رقابت ها توسط آنان و همچنین کسب عنوان ستاره این مسابقات توسط امیرفضلی ووشوکار خراسان رضوی را از دیگر موارد ثبت شده در کارنامه هیأت وشوو استان عنوان کرد.

زحمتکش اظهار امیدواری کرد: در مسابقات جام جهانی ووشو بخش ساندا که در شش ماه دوم امسال در کشور چین برگزار می شود نماینده ای از خراسان رضوی در این رقابت ها حضور داشته باشد.

رئیس هیأت ووشو خراسان رضوی در زمینه میزان هزینه های این هیأت در سال 90 گفت: حدود 160 میلیون تومان در سال گذشته هزینه شد که از این مقدار 25 میلیون تومان از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان، مبلغ 3 میلیون تومان به علاوه ارسال اقلام مختلف این ورزش از سوی فدراسیون ووشو و بقیه با هزینه های شخصی مسئولان و ورزشکارانتامین شد.

وی با بیان این که در ورزش ووشو مبحثی با عنوان فروش احکام نداریم، افزود: با توجه به سیاست گزاری فدراسیون ووشو این امر به صورت متمرکز از سوی فدراسیون متبوع انجام می شود و هیأت های ووشو در آن سهمی ندارند.

زحمتکش میزان مبلغ واریزی از سوی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی به این هیأت را از ابتدای سال جاری تاکنون 5 میلیون تومان اعلام کرد.

وی در مورد تعداد ورزشکاران این هیأت، اظهار داشت: بر اساس آمار اعلام شده از طرف باشگاه های فعال در خراسان رضوی هم اکنون بیش از 5 هزار ووشوکار در حال فعالیت هستند و طبق آمار بیمه ورزشی، 1400 ووشوکار نیز بیمه شده اند.

وی تعداد باشگاه فعال ورزش ووشو در سطح شهر مشهد را 70 باشگاه اعلام کرد وبا اشاره به گذشت 7.5 سال از احداث خانه ووشو استان در مشهد گفت: متاسفانه اجرای این طرح در حال حاضر به صورت آهسته توسط پیمانکار پیگیری می شود و هیأت ووشو استان نیز بر روند آن نظارت دارد.

وی فعالیت های انجام شده در بخش آموزش را در این هیأت، معرفی 3 تن از داوران استان به منظور داوری بین المللی در بخش تالو به فدراسیون ووشو اعلام کرد و گفت: سهم هر استان معرفی یک داور بود که باتوجه به توانایی استان خراسان رضوی در ورزش ووشو و با رایزنی انجام شده 3 نفر را به منظور گذراندن دوره داوری بین المللی که نیمه دوم سال 91 برگزار می شود، معرفی کردیم.

وی افزود: در این راستا دوره های مربیگری درجه های 3، 2 و یک نیز را در مشهد طی سال جاری میزبانی خواهیم کرد.

زحمتکش با بیان این که هیأت ووشو خراسان رضوی تنها هیأت ووشو در سطح کشور در زمینه تشکیل کمیته علمی است، افزود: این کمیته متشکل از اساتید فعال به صورت تخصصی در مبحث مربیگری فعالیت می کنند که این امر موجب حضور تعدادی از علاقه مندان دیگر استان ها به شرکت در این کلاس ها شده است./س 

برچسب ها: حضور ، لیگ ، برتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.