اهميت تشخیص سریع ‍در مهار بیماری توکسوپلاسموز

با توجه به شیوع بالای آلودگی و ابتلا به بیماری توکسوپلاسموز، تشخیص سریع و به موقع این بیماری در مهار آن بسیار موثر است.

موسی رحمانی نژاد، کارشناس ارشد انگل شناسی پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: توکسوپلاسموزیس عفونتی تک یاخته و شایع در سراسر جهان است که توسط گونه ای از کوكسيدياها به نام توکسوپلاسما گونه ای، در انسان و انواعی از حیوانات ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه مخزن بیماری توکسوپلاسموز گربه و گربه سانان است، اظهار داشت: شیوع این بیماری در مهره داران خونگرم همچون انسان بالا است، ضمن آنکه انگل بیماری قابلیت انتقال بالایی دارد.

رحمانی نژاد تصریح کرد: توکسموپلاسموزیس بیماری غیر معمولی است و بیشتر افراد مبتلا به آن علامت خاصی از وجود بیماری از خود نشان نمی دهند.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی به موقع و درمان زودرس بیماری توکسوپلاسموز، تاکید کرد: با توجه به شیوع بالای آلودگی و ابتلا به بیماری توکسو پلاسموز و همچنین قابلیت انتقال بالای این بیماری، تشخیص سریع و به موقع آن در مهار بیماری بسیار موثر است.

رحمانی نژاد یاد آور شد: جنبه مهم عفونت انگلی توکسوپلاسما، احتمال انتقال خطر از طریق مادر به جنین و تاثیرات خطرناک آن است.

وی خاطر نشان کرد: انجام معاینات و آزمایشات دقیق افراد در معرض خطر به ویژه در مناطقی که انگل توکسوپلاسما شیوع بیشتر دارد، می تواند به تشخیص مناسبت و سریع بیماری کمک کرده و در نتیجه درمان بیماری را تسهیل کند./ح
برچسب ها: بیماری ، عفونت ، گربه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۶:۵۴ ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
با سلام و عرض ادب من میخواستم بدانم آیا بیماری توکسودارمانی هم داره و دارو مربوطش چیه من مبتلا به این بیماری شدم با تشکر
آخرین اخبار