وزیر امور خارجه در دیدار رئیس مجلس سنای پاکستان:

لزوم بهره‌گیری از فرصت‌های موجود برای بهبود روابط

وزیر امور خارجه در دیدار رئیس مجلس سنای پاکستان روابط دو کشور را در بهترین وضعیت خود عنوان کرد و خواهان توسعه ارتباطات بیشتر میان مردم دو کشور شد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، علی اکبر صالحی در دیدار "سید نیرحسین بخاری" رئیس مجلس پاکستان با ابزار خرسندی از چشم‌انداز مثبت و رضایت از سطح روابط میان دو کشور، زمینه‌های مشترک روابط فیمابین را یادآور شد و گفت: با بهره‌گیری از فرصت های موجود شاهد توسعه و تعمیق هر چه بیشتر روابط میان دو کشور باشیم.

وزیر امور خارجه درباره تحریم‌های سه دهه گذشته غرب علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ما با وجود تحریم‌های اعمال شده در بسیاری از عرصه‌های علمی و فنی به خودکفایی رسیده‌ایم و ظرفیت امروز کشور ما بسیار فراتر از گذشته شده است.

سید نیرحسین بخاری، رئیس مجلس سنای پاکستان همچنین در این دیدار با تاکید بر نقش روابط پارلمانی میان دو کشور ابراز امیدواری کرد که این ارتباط و نیز روابط میان مردم دو کشور گسترش یابد.

وی با ابزار علاقه‌مندی پاکستان به گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران، این تعامل و همکاری را در راستای تأمین منافع مردم دو کشور دانست.

رئیس مجلس سنای پاکستان با اشاره به مسائل و مشکلات امروز منطقه و جهان، از نقش مثبت و سازنده جمهوری اسلامی ایران در کمک به حل این مسایل تمجید کرد.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار