تبعیض؛ مهمترین دلیل زندانی شدن 1میلیون سیاهپوست آمریکایی

اریک گلیسون بیش از 17 سال پیش به اتهام قتل یک راننده تاکسی زندانی شد. دادگاه بر اساس شهادت تنها یک نفر که او هم فقط اریک گلیسون را در محل حادثه دیده بود، او را مسئول این قتل معرفی کرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بسیاری از فعالان حقوق بشر بر این باورند که رفتارهای تبعیض آمیز علیه سیاهپوستان یکی از علل گسترش جرم و جنایت در این جامعه است و به عنوان مثال آمار رسمي نشان مي دهد 50 درصد از سياهپوستان نیویورک سال گذشته هيچ شغلي نداشته اند که اين رقم ده درصد بيش از آمار مشابه در ميان سفيدپوستان است.

بر اساس گزارش ها هم اکنون بیش از دو میلیون و 200 هزار نفر در آمریکا زندانی هستند که بیش از نیمی از آنها سیاهپوست هستند. آمریکا بیشترین زندانی را در مقایسه با جمعیت خود در جهان دارد. 

برخی سیاهپوستان معتقدند بسیاری از آنها به دلایل واهی یا یک تخلف کوچک زندانی می شوند و یا سفیدپوستان و جامعه آنقدر آنها را تحقیر می کنند که باعث بروز جرم بین آنها می شود.

رسانه های مستقل غربی اخیرا با بررسی تبعیض های موجود در امریکا در رفتار با سیاهپوستان از پرونده ای خبر داده اند که بر اساس آن یک زندانی بیگناه سیاهپوست برای آزادی خود از زندان های امریکا باید منتظر تشکیل دادگاه در ماههای اینده باشد، این در حالی است که در موارد مشابه درباره سفیدپوستان این اتفاق طی چند روز رخ می داده است.

اریک گلیسون بیش از 17 سال پیش به اتهام قتل یک راننده تاکسی زندانی شد. دادگاه بر اساس شهادت تنها یک نفر که او هم فقط اریک گلیسون را در محل حادثه دیده بود، او را مسئول این قتل معرفی کرد. اما اکنون با پیدا شدن قاتل، بیگناهی گلیسون ثابت شده است اما دادگاه از او خواسته است تا برای آزادی خود تقاضا کند و چند ماهی دیگر نیز صبر کند.

او در دورانی که در زندان بوده بارها هدف حمله قرار گرفته و حتی تا پای مرگ پیش رفته بود و اکنون حتی یک روز حضور در زندان او را به شدت عصبی می کند اما خوب می داند که به جرم سیاهپوست بودن باید این مدت اضافی را نیز تحمل کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار