تبریز/

حكاكي طرح ذره بيني پرندگان بر روي قوطي نقره اي عتيقه

استادكار و ابداع كننده حكاكي روي نقره از طريق نقطه گذاري، از ساخت طرح جدید خود بر روی قوطی سیگاری قدیمی نقره خبر داد که نقش سه کبوتر در حال پرواز را بر آن حکاکی می کند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، زاکار باغداسارزاده با بیان اینکه این طرح به کمک ذره بین و ظریفکاری بسیار بر روی قوطی سیگار اجرا می شود گفت: این طرح به واسطه اینکه بر روی قوطی سیگار نقره بسیار قدیمی اجرا می شود و ذره بینی است اثري شاخص و منحصر به فرد به شمار مي رود.

وی ادامه داد: سه کبوتر بر پهنه آسمان در حال پرواز بر این قوطی سیگار نقره به صورت حکاکی و هاشور نقش زده می شود که جذابیت خاصی داشته و طرح زیبایی از آزادی و پرواز را نشان می دهد.

استاد باغداسارزاده در تشریح این کار خود اظهار داشت: این طرح با ترکیب رنگ سیاه کار می شود و به دلیل ذره بینی و ریز بودن کار، اجرای آن کمی سخت و زمان بر است.

این هنرمند تبریزی ادامه داد: این قوطی سیگار قدیمی ساده و بی هیچ نقش و نگاری از جنس نقره بوده که ابعاد آن 10 در 15 سانتی متر است.

زاکار باغداسارزاده علاقمندی خود را به این رشته علت ابتکارات و خلاقیت های منصر به فردش در تولید کارهای شاخص خود عنوان كرد و حمايت هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان از طريق ايجاد امكانات اشتغال و تسهيلات و آموزش را فرصت مناسبي براي رونق مجدد هنر نقره كاري و حكاكي روي نقره آذربايجان شرقيطي سال هاي اخير دانست.

لازم به ذكر است، زاكار باغداسارزاده با بيش از 23 سال فعاليت در زمينه حكاكي روي نقره و ابداع روش هاي متنوع و ويژه همچون حكاكي روي نقره از طريق نقطه گذاري، يكي از برجسته ترين هنرمندان آذربايجان شرقي و كشور در اين زمينه به شمار مي رود كه پیش از این نیز کارهای شاخص بسیار دیگري همچون حکاکی چهره پادشاهان ساسانی بر بشقاب نقره و حكاكي ارگ تاريخي عليشاه تبريز را انجام داده است.

گفتنی است: با معرفی سازمان میراث فرهنگی استان از این هنرمند و استاد نقره کاری در روز جهانی صنایع دستی سال 1391 در سطح ملی تقدیر شد ./س

برچسب ها: حکاکی ، پرندگان ، نقره ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.