شرايط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان اعلام شد

معاون مركز برنامه‌ريزي و آموزش نيروي انساني وزارت آموزش و پرورش ، بومي گزيني را از مهمترين شروط انتخاب رشته داوطلبان براي تحصيل در دانشگاه فرهنگيان و مرکز تربيت دبير شهيد رجايي اعلام کرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ شريف زاده گفت:داشتن حداقل معدل 14 و حداکثر سن 24 سال را از ديگر شروط انتخاب رشته در اين مراکز دانشگاهي برشمرد.

وي ، ظرفيت پذيرش دانشگاه فرهنگيان و مرکز تربيت دبير شهيد رجايي در کشور را 25 هزار دانشجو اعلام و اضافه کرد : دو برابر ظرفيت اين دانشگاه براي شرکت در مصاحبه هاي تخصصي دعوت و 25 هزار نفرشان جذب مي شوند که در 16 رشته کارشناسي پيوسته تحصيلات شان را از اول مهر آغاز مي کنند.

شريف زاده، برخي از رشته هاي اين دانشگاه را شامل آموزش پيش دبستاني و دبستان ، علوم تجربي ، علوم رياضي ، امور پرورشي و مشاوره ، علوم اجتماعي ، دبيري فيزيک و دبيري رياضي برشمرد.
وي گفت: مصاحبه هاي تخصصي از چهارم شهريور در پرديس هاي دانشگاه فرهنگيان در 32 استان آغاز مي شود و تا يازدهم ادامه دارد و نتايج آن حداکثر در دهه سوم شهريور اعلام مي شود.

معاون مركز برنامه‌ريزي و آموزش نيروي انساني وزارت آموزش و پرورش افزود: هر داوطلب از هر گروه آزمايشي مي تواند مجموعه رشته هاي استان خود را انتخاب کند؛ به عنوان نمونه داوطلبي که در گروه آزمايشي انساني است مي تواند رشته هايي را که در استان محل سکونتش ارائه شده است انتخاب کند زيرا پذيرش دانشجو در دانشگاه فرهنگيان هر استان متناسب با نياز آن استان تعريف شده است.

شريف زاده همچنين گفت: دانشگاه فرهنگيان براي پذيرش معلمان داوطلب ادامه تحصيل نيز حدود 27 هزار نفر ظرفيت دارد و اين معلمان در 14 رشته پذيرش مي شوند .

وي افزود: طبق سال هاي گذشته هر سال 13 تا 14 هزار معلم داوطلب تحصيل از کارداني به کارشناسي جذب مي شوند که کلاس هاي اين معلمان نيز از مهر آغاز مي شود.
مصاحبه با 7200 پذيرفته شده دانشگاه فرهنگيان و دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي در استان تهران نيز چهارم تا يازدهم شهريور در شهرري برگزار مي شود./ع
برچسب ها: رشته ، شرایط ، دبستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار