رییس بنیاد بین المللی نهج البلاغه گفت: شیوه حکومت داری امام علی (ع) بهترین و کامل ترین الگوها برای مسئولان و کارگزاران نظام است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین دین پرور با بیان این که شخصیت امیرالمومنین (ع) یک شخصیت فرازمانی و فرامکانی است، ابراز داشت: زندگی ، سیره ، اخلاق، رفتار و مهم تر از همه شیوه حکومت داری حضرت همگی برای ما بهترین و والاترین درس هاست.
وی با اشاره به این که امام علی (ع) در زمان حکومت خویش ، موفق به اجرای عدالت شد، افزود: حقیقتا زبان و بیان ما از این که بخواهد شخصیت حضرت امیر (ع) را توصیف کند ، قاصر است.
رییس بنیاد بین المللی نهج البلاغه به دوران حکومت ظاهری حضرت علی (ع) پس از گذشت 25 سال از ارتحال پیامبر (ص) اشاره کرد و افزود: با وجود همه جنگ ها و مشکلاتی که در دوران حکومت کوتاه امیرالمومنین (ع) ایجاد کردند، اما حضرت در ارایه و تثبیت الگوی حکومت عدل اسلامی ، موفق بودند و این الگو را برای تاریخ به یادگار گذاشتند.
وی اضافه کرد: امروز ما مفتخریم که وقتی در مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل، وقتی سخن از حکومت مردمی و عادلانه به میان می آید، اذهان متوجه عهدنامه مالک اشتر و حکومت امیرالمومنین علی (ع) می شود./س
برچسب ها: قم ، حکومت ، علوی ، مسئولین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.