30 آگوست؛ نشست ويژه شوراي امنيت درمورد سوريه

شوراي امنيت سازمان ملل متحد در نشست 30 آگوست (9 شهريور) در خصوص اوضاع سوريه، جلسه اي برگزار مي كند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ در اعلاميه وزارت امور خارجه فرانسه، خبر داده مي شود كه نشست وزراي شوراي امنيت سازمان ملل متحد پيرامون سوريه، 30 آگوست به مسائل بشردوستانه اختصاص داده خواهد شد.

در چارچوب رياست در شوراي امنيت سازمان ملل متحد، فرانسه 30 آگوست در نيويورك نشست در سطح وزرا كه به اوضاع سوريه اختصاص داده شده را برگزار مي كند، رياست در اين نشست را لوران فابيوس وزير امور خارجه فرانسه عهده دار خواهد بود.

وزارت امور خارجه فرانسه، متذكر مي شود؛ اين نشست عمدتا به بررسي وضعيت بشردوستانه در سوريه و كشورهاي همسايه آن اختصاص داده خواهد شد و اين نشست پس از سفر فابيوس وزير امور خارجه فرانسه به كشورهاي منطقه برگزار مي شود.

فرانسه قصد دارد حمايت خود از مردم سوريه، نگراني در مورد ثبات اوضاع در منطقه، طرفداري خود براي انتقال به يك سيستم چند حزبي و دمكراتيك را نشان دهد.

مناقشات و درگيري ها در سوريه بين مقامات دولتي و مخالفان مسلح از مارس سال 2011 ادامه دارد، قربانيان اين درگيري ها براساس اطلاعات نماينده سازمان ملل متحد، بيش از 16 هزار نفر است.

پيش از اين، شوراي امنيت سازمان ملل متحد نتوانست اقدامات مشترك براي پايان دادن به خشونت در سوريه را به خاطر تفاوت در روش ها، هماهنگ كند.

كشورهاي غربي به استفاده از تحريم ها و روش هاي غير ديپلماتيك پافشاري مي كنند، اما روسيه و چين برقراري گفتگوها بين مقامات دولتي و مخالفان را پيشنهاد مي كنند.

در نتيجه مداخله مجمع عمومي سازمان ملل متحد در اوضاع سوريه، هفته گذشته قطعنامه اي به تصويب رسيد كه روسيه و تعدادي از كشورهاي ديگر آنرا نامتعادل و برضد مقامات سوريه عنوان كردند.

در ضمن اين قطعنامه مجمع عمومي سازمان ملل متحد برخلاف قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد، غير الزام آور است.

فرانسه در تلاش براي گرفتن ابتكار عمل در دستان خود، تصميم به برگزاري نشست شوراي امنيت سازمان ملل متحد در سطح وزرا گرفته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار