عضو هیات مدیره بانك كشاورزی گفت: استفاده از ظرفیت های مختلف بخش كشاورزی در كشور 300 هزار میلیارد ریال نیاز دارد كه از این مقدار بانك كشاورزی قادر به تامین 180 هزار میلیارد ریال است.

'به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ، حشمت الله نظری'   در آئین معارفه مدیر شعب بانك كشاورزی استان سمنان، افزود: اجرای طرح های توسعه كشاورزی با اعتبار 66 هزار میلیارد ریال مهمترین برنامه كشاورزی كشور در سالجاری است.

وی اظهار امیدواری كرد با اجرای این طرح برای بیش از 200 هزار نفر شغل ایجاد شود.

وی تاكید كرد: برای تسریع در روند پرداخت تسهیلات به طرح های توسعه كشاورزی در كشور اختیارات مدیران شعب افزایش یافته است.

نظری با اشاره به تامین 33 هزار میلیارد ریال از این اعتبار از طریق صندوق توسعه كشاورزی در كشور، اظهار داشت: بانك كشاورزی نیز به تامین تسهیلات به میزان 33 هزار میلیارد برای این طرح متعهد شده است.

وی با بیان اینكه بانك كشاورزی به عنوان یكی از تامین كنندگان سرمایه برای بخش كشاورزی كشور تنها به سود نمی اندیشد، خاطرنشان كرد: با وجود بدهی دولت به بانك كشاورزی در خصوص بیمه محصولات كشاورزی، صندوق بیمه به تعهدات خود عمل كرده است.

وی تغییر نظام بهره وری در بخش كشاورزی كشور را ضروری دانست و تصریح كرد: مشكل كشاورزی كشور تنها در تامین منابع مالی یا مدیریت منابع آبی خلاصه نمی شود بلكه باید با توجه به شرایط نظام بهره وری مناسب را تدوین كرد.

وی با بیان اینكه باید به تولید محصولات اساسی در بخش كشاورزی توجه شود، اضافه كرد: كشاورزی به تنهایی نمی تواند محور توسعه قرار گیرد.

وی گفت: كشاورزی 28 درصد از صادرات غیر نفتی كشور را تشكیل می دهد و شش میلیون نفر در كشور به طور مستقیم و غیرمستقیم در بخش كشاورزی اشتغال دارند.

عضو هیات مدیره بانك كشاورزی خاطرنشان كرد: از مهرماه امسال، كارشناسان این بانك برای بررسی طرح های راكد به نقاط مختلف كشور اعزام می شوند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.