همدان/

ملایر ، میزبان نخستین همایش ملی انگور و کشمش

رئیس دانشگاه ملاير گفت: تاکنون 400 مقاله از سراسر کشور به دبيرخانه نخستين همایش ملي انگور و کشمش ملاير ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران همدان ؛ بهمن اماني  افزود: شرکت کنندگان تنها تا 15 خرداد فرصت داشتند مقالات خود را در ارتباط با محورهاي تعيين شده همايش ارسال کنند.
وي افزود : 12 محور براي نخستين کنفرانس ملي انگور و کشمش ملاير در نظر گرفته شد که تمام مقالات برتر و کاربردي گردآوري شده و براي استفاده در اختيار کشاورزان قرار خواهد گرفت.
اماني اصول و روش هاي به زراعي و به نژادي، روش هاي تبديل، نگهداري، بيوتکنولوژي و نانوفناوري، فناوري و مکانيزاسيون ماشين هاي کشاورزي، آفات و بيماري هاي گياهي، آب، هواشناسي و کشاورزي، اثرات تغيير اقليم بر کشاورزي، مديريت منابع آب و کشاورزي و مديريت اکوسيستم ها و محيط زيست را از محورهاي اين کنفرانس ملي برشمرد.
وي ادامه داد: مديريت آلودگي هاي صنعتي و پس ماندها، بازيافت مواد عالي و پسماندهاي کشاورزي و صنايع غذايي، اقتصاد کشاورزي و بازار و انرژي هاي نو، چالش ها و راه حل ها در مديريت و برنامه ريزي آينده از ديگر محورهاي اين کنفرانس است.
رييس دانشگاه ملاير خاطرنشان کرد: اين کنفرانس يک فراخوان ملي است تا کسانيکه در اين رشته تخصص و توانمندي هاي لازم را دارند، شناسايي شده و يک هم افزايي در اين راستا به وجود آيد.
اماني با بيان اينکه تاکنون اقدام عملي در زمينه انگور و کشمش در کشور صورت نگرفته است، بيان داشت: بر اين اساس، برگزاري اين کنفرانس فرصت مناسبي است تا با گرد هم آمدن متخصصان اين رشته، از توانمندي هاي آنها به نحو مطلوب استفاده کرد.
وي افزود: اين کنفرانس روز 29 شهريور ماه سال جاري به مدت دو روز به صورت عملي و ميداني در پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملاير برگزار مي شود.
وي گفت: با توجه به راه اندازي نخستين پژوهشکده انگور و کشمش کشور در اين دانشگاه و همچنين ظرفيت ها و پتانسيل هاي بالاي ملاير در توليد کشمش و انگور کشور، امتياز برگزاري اين کنفرانس به اين شهرستان داده شد.
اماني افزود: پژوهشکده انگور و کشمش ملاير فعاليت خود را به طور رسمي از اسفندماه سال 89 آغاز کرد و از هفته آينده عمليات ساخت ساختمان اين پژوهشکده آغاز مي شود.
وي گفت: اين پژوهشکده در چهار فاز دو هزارو 500 متر مربعي ساخته مي شود که براي فاز نخست 20 ميليارد ريال اعتبار پيش بيني شده است.
نخستين همایش ملي انگور و کشمش 29 شهريور در ملاير برگزار مي شود./س
برچسب ها: ملایر ، انگور ، کشمش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.