رود دره های شمال پایتخت ساماندهی می شود

شهردار منطقه یک گفت: طرح ساماندهی رود دره های شهر تهران در مناطق 1-2-5-22 است که می توان به ساماندهی رود دره فرحزاد و کن اشاره کرد.

مجتبی یزدانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: بوستان ورود دره گلابدره، دره آبک، دارآباد، ولنجک، مقصود بیک، دره دربند و سوهانک مجموعه رود و کوه دره های واقع شده در منطقه یک هستند که از منتهی الیه شرقی تا منتهی الیه غربی منطقه تعریف شده اند.
وی بیان کرد: ساماندهی رود دره ها و کوه دره ها برای جلوگیری از تصرفات غیر قانونی و توسعه فضای سبز و گردشگری برای مردم است.
یزدانی تصریح کرد: این پروژه با توجه به قابلیت های خاص مانند بوستان، فرامنطقه جمشیدیه جاذبه خاصی برای گردشگران ایجاد خواهد کرد.
وی گفت: فاز اول پروژه گلابدره به مساحت 7هکتار، فاز دوم در مجموع به مساحت 22 هکتار و فاز سوم در مجموع به مساحت 40 هکتار است.
یزدانی اظهار داشت: لوله گزاری آب خام برای آبیاری فضای سبز، ساخت مخازن آب، ایجاد محیط های تفریحی، گردشگری، مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری، مسیر گردش طبیعی آب از ارتفاع تا دامنه از جاذبه های بوستان گلابدره است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: با بهسازی رود دره و حاشیه آن اتصال بین بوستان ورود دره گلابدره ایجاد می شود تا علاوه بر ایجاد جلوه های گردشگری جلوی تصرفات حاشیه ای رودها گرفته و یک حاشیه و گذر ایمن تعریف شود./ف
برچسب ها: سبز ، دره ، کوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار