آذربایجان غربی استانی پیشرو در تولید آبمیوه و کنسانتره محسوب می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، عباداله اکبری به همراه برخی از مسئولین دستگاه های اجرایی استان از قسمت های مختلف شركت پاکدیس ارومیه و مراحل تولید آبمیوه در این کارخانه بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به اینکه 60 درصد از کنسانتره کل کشور در این استان تولید می شود، آذربایجان غربی استانی پیشرو در تولید آبمیوه و کنسانتره محسوب می شود.

اکبری افزود: شركت پاکدیس ارومیه یکی از قدیمی ترین و استانداردترین واحدها در بخش دولتی به شمار می رود که که توانسته است خود را به خوبی با بازار و مشتریان وفق دهد.

وی با اشاره به اینکه زائقه مصرف کشور به سمت آبمیوه های گازدار است، اظهار کرد: این کارخانه نیز به سوی تولید آبمیوه های گازدار پیش می رود که این امر می تواند جایگزین خوبی برای ماء الشعیر که مواد اولیه آن از خارج از کشور وارد می شد، شود.

اکبری با بیان اینکه بحث صادرات در حوزه کنسانتره در حال تقویت شدن است، اذعان داشت: درخواست جهانی آبمیوه، افزایش سرانه مصرف بالا جهان و کشور و همچنین کیفیت بالا در محصولات از جمله دلایل این امر است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تأکید کرد: ما باید هم زائقه های داخل کشور و هم خارج از کشور ار مد نظر قرار دهیم تا بتوانیم موجبات پیشرفت هر چه بیشتر این واحد را فراهم کنیم.

شركت پاكديس اروميه به منظور بهره برداری مناسب و مفيد از محصولات كشاورزی منطقه از جمله انگور سفيد و قرمز، سيب، آلبالو، گلابی ،هلو ،زرد آلو ،آلو ،انار و گوجه فرنگی و استفاده از ملاس چغندر قند تولیدی کارخانجات قند (برای تولیدالکل) سال 1349 در زمينی به مساحت عرصه 27 هكتار تاسيس گردید.

اين شركت اولين و بزرگ ترين توليد كننده آب ميوه در بسته بندی های دوئپك ،قوطی CAN، كنسانتره و پوره و رب گوجه فرنگی در ايران است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.