كيسه هاي هوا در خودرو هميشه باعث صدمه به راننده نمي شود

تحقيقات جديد نشان مي دهد کيسه هاي هوا در خودروها هميشه مانع آسيب رسيدن به سرنشينان نمي شود.

به گزارش  گروه علمي باشگاه خبرنگاران  به نقل ازموسسه بيمه «ايمني بزرگراهها» در آمريکا نشان مي دهد حتي در گرانقيمت ترين و ايمن ترين خودروها نيز در برخي تصادفات کيسه هاي هوا از مسير خود منحرف شده و باعث مي شوند تا سر راننده به بدنه خودرو برخورد کند. در اين تصادفات که خيلي شايع نيز است، خودرو از جلو و کناره انتهايي يعني چراغ خودرو با خودرو يا شي مقابل برخورد مي کند و همين نوع از برخورد باعث مي شود تا کيسه هوا هنگام خروج از محفظه خود از مسير صورت راننده منحرف شود و در نتيجه سر راننده را به سمت بدنه خودرو هدايت مي کند که در نتيجه آن آسيبهاي قابل توجهي به راننده وارد مي شود.

در اين آزمايش از يازده خودروي گرانقيمت که با سرعتي حدود شصت و چهار کيلومتر يعني چهل مايل در ساعت حرکت مي کردند استفاده شد. در هشت مورد از اين يازده خودرو نتيجه آزمايشها منفي بود و به راننده آسيب جدي مي رسيد.

البته جالب اينجاست که اين خودروها در برابر تصادفاتي که خودرو با  شي يا خودروي روبروي خود شاخ به شاخ مي شود، ايمني بالايي داشتند اما در تصادفاتي که همپوشاني خودرو با مانع يا خودروي مقابل در حد چراغ سمت راننده بوده، خسارت بسيار شديد و آسيب به راننده جدي بوده است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.