حمله افراد مسلح به پایگاه هوایی "منهاس" پاکستان

افراد مسلح پایگاه نیروی هوایی "منهاس" در شمال غرب پاکستان را هدف حمله قرار دادند که به مرگ 8 تن منجر شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، این حمله سحرگاه پنجشنبه در شهر کامرا در 60 کیلومتری اسلام آباد رخ داد.

دو تن از مقامات امنيتي پاکستان از کشته شدگان حمله به پايگاه مينهاس در کامرا در شمال غربي اسلام آباد هستند.

اين حمله در حالي صورت گرفت که گفته مي شود پاکستان در تدارک انجام عملياتي عليه شبه نظاميان در منطقه اي قبيله اي در وزيرستان شمالي است، جايي که واشنگتن همواره از پاکستان خواسته است حملاتي عليه شبکه حقاني  - که با گروه القاعده مرتبط هستند - انجام دهد.

نيروي هوايي پاکستان اعلام کرد شش تا هفت مهاجم مسلح به راکت و خمپاره و همچنين سلاح هاي خودکار در ساعت دو بامداد به وقت محلي به پايگاه کامرا حمله کردند.

نيروي هوايي پاکستان در بيانيه اي اعلام کرد: شورشيان از خارج از پايگاه اقدام به شليک آر پي جي به سوي آن کردند. در نتيجه اين حمله يک هواپيما نيز آسيب ديد.

ورود افراد مسلح به داخل اين پايگاه - که در شصت کيلومتري شمال غربي اسلام آباد قرار دارد - سوالات را در باره ضعف امنيتي به ويژه در پايگاهي که پيشتر نيز دو بار مورد حمله قرار گرفته ،افزايش داده است. در درگيري شديد ميان شبه نظاميان و نيروهاي پاکستاني صداي انفجار نارنجک و تير اندازي شنيده مي شد.

يک افسر امنيتي پاکستاني گفت: از طريق بلندگو به سربازان اعلام کردند از سربازخانه ها خارج نشوند و از ورود ما به محوطه درگيري جلوگيري شد.
نيروهاي ويژه پاکستاني در حال درگيري با شبه نظاميان بودند.

نيروي هوايي پاکستان اعلام کرد در اين درگيريها که بيش از دو ساعت به طول انجاميد دو نيروي امنيتي کشته شدند.

ارتش پاکستان اعلام کرد فرمانده پايگاه نيز در اين درگيري زخمي شد و نيروهاي امنيتي در حال جستجو در ديگر مناطق پايگاه هستند تا مطمئن شوند همه افراد مسلح کشته شده اند.

هنوز هيچ شخص يا گروهي مسئوليت اين حمله را بر عهده نگرفته است اما طالبان پاکستان پيشتر چندين حمله عليه پايگاه هاي نظامي پاکستان انجام داده اند.
برچسب ها: حمله ، پاکستان ، پایگاه ، هوایی ، air base
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار