طراحی لباس فرم مخصوص پلیس های زن با حجاب سوئدی

انجمن محلی پلیس سوئد طرحی ایجاد کرده است که با کمک آن زنان باحجاب مسلمان می توانند در مراکز پلیس این کشور فعالیت کنند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه الاولوکه، انجمن محلی پلیس سوئد در این طرح از « ایمان الدیبی» یکی از طراحان لباس کمک گرفته است. تا لباسی یکسان برای زنان باحجاب پلیس طراحی کند.

روزنامه های محلی اعلام کردند که چنین طرحی هنوز در مرحله آماده سازی قرار دارد و انتظار می رود رنگ آن آبی تیره و جنس آن حریر باشد.

الدیبی در این باره گفت: زنان پلیس بر روی حجابی که بر سر دارند از کلاه استفاده خواهند کرد و افزود دلیل طراحی لباس همسان برای آنان، مسایل امنیتی است.

"دونا الجمّال" اولین زن مسلمان محجبه است كه در نیروی پلیس سوئد مشغول به خدمت شد.

"دونا" ۲۶ ساله تأكید كرده است كه در هنگام كار در پلیس سوئد و خدمت به جامعه این كشور، با وجود اینكه به نظم و انضباط پلیس احترام می‌گذارد، اما حجاب خود را در هنگام كار حفظ می‌كند.

وی تأكید كرد: حجاب یكی از مسائل مهم در جامعه است، به ویژه در كشور سوئد كه با كثرت فرهنگ‌ها مواجه است و این امر تفاهم میان جوامع و فرهنگ‌های مختلف را در پی خواهد داشت.

الجمال گفته است در مدتی كه مشغول به فعالیت در نیروی پلیس است، بازخوردهای منفی نسبت به حجابش از سوی مردم مشاهده نكرده است.

دولت نروژ نیز با حجاب پلیس های زن مسلمان موافقت کرد. دولت نروژ موافقت خود را برای تغییر قانون لباس متحدالشکل نیروهای پلیس این کشور اعلام کرد تا به نیازهای دینی زنان مسلمان محجبه که در نیروی پلیس این کشور فعالیت می‌کنند پاسخ داده باشد.

برچسب ها: شبانه ، حجاب ، سوئد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار