آغاز مرحله دوم طرح تابستانه از فردا

رئيس سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور مهم‌ترين رويكرد طرح تابستانه را افزايش سطح ايمني و كاهش تصادفات جاده‌اي اعلام کرد و گفت: مرحله دوم اين طرح از روز 29 مرداد با همگرايي کامل نهادهاي مسئول و خدمات رسان آغاز مي شود و تا دوم مهر ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، شهريار افندي زاده در مصاحبه با راديو اقتصاد گفت: البته با توجه به تعطيلات اخر هفته و متناسب با پيش بيني افزايش سفرها از روز چهارشنبه گذشته ، اقدامات لازم صورت گرفته است.
وي شمار مسافران جا به جا شده با شبكه حمل و نقل عمومي در تابستان پارسال را بيش از 152 ميليون نفر اعلام و پيش بيني کرد امسال تا 10 درصد هم افزايش يابد.
افندي‌زاده با بيان اينكه بالاترين تراكم ترافيك در شهريور خواهيم داشت از شهروندان خواست با مديريت قوي ترافيك به افزايش ايمني ترددها و داشتن سفري سالم در جاده ها کمک
کنند و حتما مسير هم جزء سفر محسوب شود.
افندي زاده از هموطنان خواست: قبل از سفر از طريق سامانه گوياي 141، از آخرين اطلاعات وضع راه هاي كشور مطلع شوند.
وي گفت: مراكز مديريت راه هاي استانها، اطلاعات مربوط به انسداد راه ها و آخرين وضع جاده ها در خصوص ترافيك و تردد را ثبت و به مركز مديريت راه هاي كشور ارسال مي كنند که به راحتي اطلاعات دقيق را در اختيار شهروندان قرار مي دهد.
رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي کشور اظهار داشت :  مركز مديريت راههاي کشور ، اطلاعات مربوطه را از طريق صدا و سيما و سايت www.iran141.ir به اطلاع عموم مردم مي رساند که در برنامه ريزي سفر و حرکت در جاده ها موثر است.
شهروندان همچنين مي توانند از طريق سامانه پيام کوتاه 1000141 از وضع راهها مطلع شوند و انتقادها يا شکايت
خود را با سامانه 2000141 مطرح کنند.
افندي زاده تاکيد کرد شركت‌ هاي حمل و نقل مسافربري براي جابه‌جايي مردم با همه  ظرفيت و خدمات مناسب آمادگي دارند.
وي گفت : سفرهاي ايمن و روان هموطنان و ارتقاي کيفيت خدمات ‌دهي در ناوگان مسافربري از اولويت هاي طرح تابستاني جابه‌جايي مسافران با ناوگان عمومي جاده اي
(اتوبوس ، ميني بوس و سواري هاي کرايه ) است تا همچنان شاهد روند کاهش تصادف هاي جاده اي باشيم.
برچسب ها: راهداری ، تابستانه ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار